استاندار هرمزگان:

مبارزه و برخورد با باندها وقاچاق سازمان یافته باید در اولویت باشد

استاندار هرمزگان گفت: اقدامات ما باید بر مبارزه و برخورد با قاچاق سازمان یافته و باندهای قاچاق کالا و ارز متمرکز باشد و وظایف خود در این راستا را به خوبی انجام دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۱۱۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان به وجود مرز طولانی و شرایط خاص هرمزگان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش تعزیرات نیازهایی در هرمزگان احصا شده که از جمله آن سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی است.

 

وی ادامه داد: همچنین نیاز است شعب تجدید نظر تعزیرات در استان هرمزگان مستقر شود و شعب بدوی تعزیرات نیز در شهرستان‌های استان ایجاد شود.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات باید در راستای ایجاد رضایتمندی مردم باشد، افزود: مردم ساحل نشین در هرمزگان به طور سنتی از طریق تجارت و ملوانی امرار معاش داشته‌اند و نباید خللی در این زمینه ایجاد شود.

 

همتی تصریح کرد: اقدامات ما باید بر مبارزه و برخورد با قاچاق سازمان یافته و باندهای قاچاق کالا و ارز متمرکز باشد و وظایف خود در این راستا را به خوبی انجام دهیم.

 

جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ۹۵ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در کشور توسط سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با این وجود ۸۰ درصد اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی مرتبط با مسائل صنفی، اجتماعی و کنترل بازار است و ۲۰ درصد آن شامل رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان تقویت می‌شود، افزود: هرمزگان از استان‌های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و باید سرعت و دقت اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در این استان را ارتقا دهیم.

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان داشت: ۲۰ درصد به میزان نیروی انسانی سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان اضافه می‌شود تا پرونده‌های موجود در این استان در مدت زمان مناسبی تعیین تکلیف و رسیدگی شود.

 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان نیز در این نشست، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بالغ بر ۸۶۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان کشف شده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

عزیزالله کناری اضافه کرد: لوازم یدکی، لوازم خانگی، سیگار، پارچه، پوشاک و دارو از عمده‌ترین کالاهای قاچاق کشف شده در هرمزگان است.

ارسال نظرات