خبرهای داغ:
رییس شورای اسلامی شهر قزوین:

حمایت شورا از طرح‌های ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت قطعی است

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حمایت شورای اسلامی شهر قزوین از طرح‌های ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین قطعی است.
کد خبر: ۸۹۷۶۱۶۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حکمت‌الله داودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: همه ما وظیفه داریم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا کار کنیم.
وی با اشاره به اینکه بعد از پخش سریال شوق پرواز شناخت آحاد جامعه از سیره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی افزایش یافت، افزود: به همین دلیل باید تولید فیلم در دستور کار مسوولان باشد تا تعداد قابل توجهی از مردم نسبت به سیره شهدا آشنا شوند.
داودی با اشاره به خانه‌های بازسازی شده شهید ابوترابی و شهید بابایی گفت: انجام این مهم باعث شده تا گردشگران در بازدید از این خانه‌ها بیشتر با سیره این شهیدان آشنا شوند.
این مسوول افزود: باید در معرفی خانه‌های این شهیدان به عنوان جاذبه‌های گردشگری به گردشگران تلاش کرد تا ضمن افزایش جذب مسافران، راه و منش این شهیدان را به آنها شناساند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید برنامه‌های فرهنگی موثری را در مناسبت‌های مختلف اجرا کرد تا شهدای شاخص قزوین به آحاد جامعه به ویژه جوانان جهت الگوگیری از سیره آنها معرفی شوند.
وی بر احداث المان شهدای مفقودالاثر تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم تاثیر بسزایی در معرفی شهیدان مفقودالاثر به مردم و زنده نگه داشتن یاد و نام آنها دارد به همین دلیل باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.
داودی بر نصب تابلوهای بیوگرافی شهدا در خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم موجب می‌شود چهره و سیمای شهیدان در ذهن مردم ماندگار باشد و بیشتر برای شناخت ویژگی‌های آنان تشویق شوند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر مزین شدن سیما و منظر شهری به نام شهدا افزود: در این راستا بایستی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گام‌های بسزایی را برداشت.
وی با اشاره به برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های شهدا گفت: در این برنامه‌ها باید بیشتر به زندگی‌نامه و معرفی شهدا پرداخت تا جوانان به ویژه دانش‌آموزان در جریان چگونگی سیره و منش شهیدان قرار گیرند.
این مسوول به طرح‌های پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها باید در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شود تا بعد از کارشناسی‌های لازم در صحن علنی شورا مطرح و به تصویب برسد.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: تلاش می‌کنیم در بودجه 97، اعتبارات لازم برای تحقق طرح‌های پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گنجانده شود تا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نتایج خوبی دست یابیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار