خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: اینکه می‌توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغالطه‌کاری است؛ آنها اجازه سؤال می‌دادند ولی انتقاد از آنها وجود ندارد؛ از آنها سؤال می‌شد و جواب می‌دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آنها معنا ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۶۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: معیار تنها بیان شهادتین نیست به طوری که داعش نیز شهادتین بیان می‌کردند؛ باید به معیارهای مسلمانی افراد توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان باید از اوضاع مسلمانان اطلاع کسب کند؛ اگر مسلمان از شما کمک می‌خواهد و شما کمک نکنید، مسلمان نیستید. روایاتی نیز در زمینه حقوق مسلمانان به یکدیگر نقل شده و اسلام خواسته که مسلمانان با هم مربوط باشند و رحم، عاطفه و محبت بین آنها وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، علما و طلاب باید با اجتماع مرتبط باشند و هیچگاه از وضعیت اجتماع در دوران امروز غافل نباشند گفت: از طرفی باید توجه داشت زندگی مردم دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است بنابراین لازم است همه ابعاد در نظر گرفته شود و توجه به یک بعد، فرد را از ابعاد دیگر غافل نکند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و علما وظیفه دارند که از تمام ابعاد زندگی همه مسلمانان و موضوعات مطرح در جهان اطلاع کسب کنند و به انجام وظیفه خود بپردازند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله مطرح شده در زمینه عصمت معصومان(ع) گفت: اینکه می‌توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغالطه‌کاری است؛ آنها اجازه سؤال می‌دادند ولی انتقاد از آنها وجود ندارد؛ از آنها سؤال می‌شد و جواب می‌دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آنها معنا ندارد.

وی عنوان کرد: فضلا و علمای حوزه پاسخ لازم را دادند بنابراین در این زمینه مغالطه‌کاری نباید کرد. ائمه اطهار(ع) معصوم هستند و شکی در این موضوع نیست. اوصاف ائمه اطهار(ع) در زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل داخل مملکت گفت: مسؤولان باید در زمینه حل مشکل گرانی، بیکاری و معیشت اقدام کنند و مردم باید وسعت و رفاه را در سفره خود مشاهده کنند. آمار، ارقام و الفاظ فایده ندارد؛ سال به سال گرفتاری مردم از نظر معیشت بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ورود قاچاق مردم بیکار می‌شوند. اگر مسؤولان به وظیفه اقتصادی خود عمل می‌کردند کار به این بخش نمی‌رسید که مشکلاتی برای مردم از نظر گرانی و بیکاری به وجود آید. مردم به ستوه آمدند بنابراین ناچار شدند قدمی بردارند؛ سپس دشمن موج سواری کرد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: تا یک نقطه از بدن زخم نباشد مگس نمی‌نشیند؛ دشمن سوء استفاده کرد و به تحریک پرداختند. مردم باید در سفره خود رفاه،  ارزانی و کار را مشاهده کنند و آمار، ارقام و الفاظ کاری پیش نمی‌برد. کار شما خدمت اقتصادی، تولید و اشتغال است زیرا این مردم خدمت کردند و نظامی این چنین به وجود آوردند.

وی یادآور شد: دشمنان همیشه به دنبال توطئه افکنی هستند ولی باید همیشه نسبت به دشمنان و توطئه های آنها هوشیار بود و این توطئه ها را خنثی کرد.

این مرجع تقلید یادآور شد: در برابر مسئله یمن، بحرین، عربستان سعودی، نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها نمی‌توان ساکت بود و بر اساس فرمایش رهبری باید وحدت و اتحاد داشته باشیم و کل مملکت بر محور فکر و خواسته رهبری باشد.

وی با اشاره به مسئله صهیونیست‌ها گفت: هزاران نفر در فلسطین زخمی، شهید و اسیر شدند ولی رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای قدرت دارد که در برابر آنها ایستاده بنابراین باید وحدت داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: نباید به مسائلی مانند عصمت انبیا مشغول باشیم؛ شاید نقشه دشمن باشد و این جریانات را به وجود می‌آورند تا مسلمانان مشغول و سرگرم به هم باشند و دشمن استفاده کند.

وی با اشاره به مسئله فضای مجازی گفت:‌ با وجود آنکه در زمینه سالم‌سازی این فضا مباحثی مطرح شد ولی جلوی آن باز شد بنابراین باید مطالبات بر حق را پیگیری کنیم.

ارسال نظرات