خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه، خودباوری را دستاورد فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر ترویج این فرهنگ بین نسل جوان و به ویژه دهه هفتادی‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۷۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و دهه هفتادی ها لازم و ضروری است.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین دستگاههایی که انتظار داریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کند، آموزش و پرورش است چرا که این فرهنگ نیازمند دهه هفتادی هاست.

 

بازوند با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، اظهار داشت: بر این اساس باید بیشتر به محتوای این موضوع بپردازیم و از این رو این جلسه یک جلسه اعتقادی محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی وجود فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه است.

 

وی در ادامه خواستار حضور مدیران دستگاههای مختلف در این جلسات شد و تاکید کرد: اگر مدیری به هر دلیلی نمی تواند در این جلسات شرکت کند معاون خود را هم لازم نیست، بفرستد.

 

بازوند جوانان را مدیران آینده این مملکت معرفی و خاطر نشان کرد: جوانان امروزجوانانی هستند که برای پذیرفتن هر حرفی استدلال می خواهند و تنها با حرف زدن نمی توان آنها را قانع کرد.

 

استاندار کرمانشاه افزود: اعتماد به نفس و خودباوری یکی از مهم ترین مواردی است که در فرهنگ ایثار و شهادت بابد بر آن تکیه کرد.

 

وی در ادامه سخنانش به مظلومیت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: شعارهایی که در واقعه اخیر داده می شد این مظلومیت را بیشتر نمایان کرد و شاید معرفی مناسب این شهدا که وظیفه اصلی ما مسئولین است به درستی صورت نگرفته که چنین تفکراتی وجود دارد.

 

بازوند تصریح کرد: اعضای ستاد باید هر ۶ ماه یکبار فعالیت های خود را در این حوزه ارائه دهند و اگر دستگاهی به سهم قانونی خود از بودجه فرهنگی برای ترویج این مهم عمل نکند جلوی اعتبارات آن دستگاه به همان میزان گرفته خواهد شد.

 

وی بیان داشت: صدا و سیما یکی دیگر نهادهای موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر قرار است در این زمینه مستند و یا سریالی بسازد باید بر مبنای خواست عمومی باشد و بیشترین جذب مخاطب بین دهه هفتادی ها داشته باشد.

ارسال نظرات