خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: اعتبار دادن به دانشگاه و دانشگاهیان منجر به توسعه منطقه خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۸۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در نشست هیات امنای دانشگاههای علوم پزشکی سمنان و شاهرود با حضور استاندار سمنان در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سخنانی با اشاره به فضای مطلوب دانشجویی و آموزشی و خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و رشد چشمگیری که داشته اظهار کرد:دانشگاهها واحد های ملی هستند و ما در تلاش برای بین المللی سازی هستیم.
وی افزود: هنوز برای رسیدن به جایگاه و رتبه در کشور فاصله داریم، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان ظرفیتهایی را دارند که هنوز جا برای توسعه رشته ها موجود است و این نیازمند یک عزم ملی است.
چمن خاطر نشان کرد: باید دانشگاهها را به دانشگاههای بین المللی تبدیل کنیم که اثر وضعی توسعه دانشگاهها اثر اجتماعی و اقتصادی درجامعه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اعتبار دادن به دانشگاه و دانشگاهیان که منجر به توسعه منطقه خواهد شد تصریح کرد: نقش دانشگاه در امید بخشی جامعه بسیار حائز اهمیت است؛ توجه به دانشگاه و دانشگاهیان مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی که در ارتقا سلامت جامعه تلاش میکند بسیار ضروری است
دکتر چمن با اشاره به اینکه برنامه تحول سلامت در سه شاخص ملاک عمل است گفت: رضایت گیرندگان؛ تامین رضایت ارایه دهندگان خدمات و کاهش تعرفه سه ملاک عمل است که در سال گذشته هزینه درمان در شهرها 6 درصد و در روستاها 3 درصد بود که امسال درشهرها 10 درصد و روستاها 5 درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد: باید برای کمبود منابع اعتباری ، لزوم تسویه حساب با شرکت های تامین و توزیع دارو و رفع بحرانهای دانشگاههای علوم پزشکی چه در سطح مجلس و در سطح سازمانهای حمایتی ، توجه جدی شود.
وی ادامه داد: در بحث گردشگری سلامت پروژه ای عظیم با همت مردم و بخش خصوصی به عنوان باغ گردشگری سلامت می تواند بعنوان به یک پروژه ملی پیگیری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها