ابراهیم رزاقی گفت: مسوولین معیشت اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: ۸۹۷۶۳۱۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد لیبرالی نتوانسته الگوی موفق در جامعه جهانی باشد. از اینرو روی آوردن مکتب لیبرالی به سیاست ریاضتی اقتصادی و شکل گیری جنبش وال استریت مهمترین شاهد این مدعا است.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی شکل گرفته در کشورمان نیاز دارد که مسوولین معیشت اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهند افزود: در بحران اقتصادی اخیر، شعارهای اعتراضی به اصل نظام اقتصاد لیبرال است که نشانگر این است که مکتب اقتصادی لیبرال در کشورمان به بن بست رسیده است.

رزاقی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی افزود: مکتب اقتصاد مقاومتی مبتنی بر الگوها و مولفه های اقتصاد اسلامی است، اقتصاد مقاومتی همانند سایر مکاتب اقتصادی دارای چرخه تولید ، توزیع و مصرف است که در حوزه تولید به تولید دانش بنیان و کار همه آحاد جامعه و نگاه به امر تولید  به عنوان امر مقدس نظر دارد و در زمینه توزیع تلاش دارد تا با بکار بردن مکانیسم هایی از احتکار، گران فروشی و رقابت برای فروش بالاتر و دروغ پردازی در فروش جلوگیری کند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه مصرف به عدم اسراف و تبذیر می پردازد که در تضاد با اقتصاد لیبرالی و ریاضت اقتصادی است.

ارسال نظرات