خبرهای داغ:
رئیس شورای تامین شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، اسدآباد کمترین میزان خسارت را متحمل شد، گفت: با اقدامات به موقع شورای تامین و نهادهای امنیتی، انتظامی آشوبگران در اجرای هدف خود ناکام ماندند.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۵۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

اسدآباد کمترین خسارت را در اغتشاشات اخیر متحمل شدحسین افشاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به حوادث اخیر اظهار داشت: اتفاقات اخیر که در سطح کشور رخ داد به دو شکل اعتراض و اغتشاش بود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی هموطنان حق دارند به طور قانونی مراتب اعتراض خود را اعلام کنند که رهبرمعظم انقلاب نیز اخیراً این نکته را مطرح فرمودند، اما اگر کسانی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند اشتباهی نابخشودنی را مرتکب شده‌اند.

رئیس شورای تامین شهرستان اسدآباد با اشاره به اتفاقات اخیر در اسدآباد گفت: تعدادی از اغتشاشگران با دست درازی به اموال عمومی، سلب امنیت مردم و سر دادن شعارهای ساختارشکن سعی در پیاده کردن نیات شوم خود داشتند که با اقدامات به موقع شورای تامین و نهادهای امنیتی، انتظامی در اجرای این هدف خود ناکام ماندند.

وی به بازداشت لیدرهای اصلی این اغتشاشات در شهرستان اشاره و بیان کرد: به طور قطع قوه قضاییه با اقدامات موثر خود برخوردهای لازم با این افراد را خواهد داشت.

افشاری با تاکید بر اینکه در این اغتشاشات، اسدآباد کمترین میزان خسارت را متحمل شد، افزود: تعدادی از بازداشت شدگان که حدود 70 نفر هستند به قید ضمانت آزاد شده‌اند.

وی در خصوص میزان آمادگی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان برای اتفاقات احتمالی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده این شورا از وضعیت مناسبی برای سرعت عمل در حوادث احتمالی برخوردار است.

فرماندار اسدآباد در تشریح اقدامات انجام شده این شورا تصریح کرد: برگزاری مانورهای آزمایشی، تقسیم وظایف بین نهادهای مربوطه و توجیه همشهریان  از برخی مواردی است که از ناحیه این شورا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از 43 حادثه تعریف شده در دنیا 23 حادثه برای اسدآباد متصور هستیم، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی مردم نقش موثری در کاهش تلفات دارد که انجام این مهم در دستور کار ما قرار دارد.

افشاری عنوان کرد: اتفاقات رخ داده در گردنه اسدآباد به عنوان حوادثی واقعی باعث شده‌اند تا مدیریت بحران شهرستان، تجربه مناسبی در این زمینه کسب کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در زلزله اخیر رخ داده کرمانشاه دیارسیدجمال به عنوان اولین شهرستان اکیپ‌های امدادی خود را به این مناطق ارسال کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در کارگاه کشوری مدیریت بحران که اخیراً در مرکز استان برگزار شد، شورای مدیریت بحران اسدآباد موفق به کسب رتبه ممتاز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات