خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار مدیرکل حوزه‌ی هنری استان، مردم را بستر اصلی جریان فرهنگ و تولیدات و آثار هنری را تجلیات فرهنگ برشمرد.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۶۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور حوزه فرهنگ و هنر را یک حوزه تخصصی با انسان‌های فرهیخته، توانمند و علاقه مند به فرهنگ و هنر عنوان کرد و  اظهار داشت: اعتقاد داریم فرهنگ یک اساس است و اگر توسعه ما اساسی و از پایه نباشد، با آسیب‌هایی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که حوزه فرهنگ، یک دانش پایه است؛ چرا که بدون نگاه علمی به حوزه فرهنگ، امکان برنامه ریزی موثر و تعیین کننده نخواهیم داشت.

محمدپور تصریح کرد:‌ در رابطه با فرهنگ دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و هرکس تعریفی از آن ارائه می‌دهد و همگان خود را در این راستا ذینفع می‌دانند اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا همه بدانند حوزه فرهنگ و هنر حوزه‌ خاصی برای سیاست‌گزاری است و باید تصمیم‌‌گیری‌ها در این حوزه به دست خود اهالی و صاحبنظران این حوزه اتفاق بیفتد.

وی ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ را ﯾﮏ ﻧﻬﺎﺩ ﺗﺨﺼﺼﯽ در راستای ﻫﻤﺴﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﺣﻮﺯه‌ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ برای ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺯﯼ ﮐﺎﺭﯼ نهادهای فرهنگی عنوان کرد و ﮔﻔﺖ: ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎ ﻭ ﺁﻣﺎﯾﺶ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻠﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﯼ ﻭ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﺎﯾﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻻﺯﻡ ﻭ ﺿﻮﺭﻭﯼ ﺍﺳﺖ.

محمدپور ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﻫﻢﺍﻓﺰﺍﯾﯽ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ و گفت: تغییرات پرشتاب اجتماعی و تحولات ناشی از پیشرفت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، فرهنگ جوامع را تحت تاثیر قرار داده و بنابراین بیش از هر امری به هم افزایی و نیز تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی نیاز داریم تا این امر موجب ارتقای بهره‌وری در سطح کلان شده و باعث شود پله‌های ترقی را پرشتاب تر طی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جریان فرهنگ را یک جریان پرشتاب و عمقی دانست و گفت: مردم بستر اصلی جریان فرهنگ و تولیدات و آثار هنری نیز تجلیات آن محسوب می‌شوند.

وی در ادامه فرهنگ و اقتصاد را از موضوعات مهم و استراتژیک جامعه که باید مورد توجه جدی مسئولان، برنامه ریزان و تمام آحاد مردم قرار گیرد،‌عنوان کرد. ‌

محمدپور اضافه کرد: فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند و نقش مهمی در رشد و توسعه جامعه دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ پایه و اساس اقتصاد پویا و سالم است، گفت: اقتصاد سالم به برکت برخورداری از فرهنگ سالم در جامعه نمود عملی پیدا می کند.

محمدپور، با بیان اینکه مردم بهترین گزینه برای تصدی‌گری هستند افزود: هرکجا مردم ورود کرده‌اند، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و برآورده شدن نیازهای آن حوزه بوده‌ایم ما نیز در زمینه فرهنگ و هنر وارد گفتگو و مذاکره با بخش خصوصی شده‌ایم و اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفته است.

وی گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر، جذب سرمایه‌گذاران فرهنگی و ارتقای سطح مصرف فرهنگی باید از اولویت‌های بخش فرهنگ باشد.

در ادامه حجه‌الاسلام "محمدتقی محمدیان" رئیس حوزه هنری استان نیز اظهار کرد:‌ حوزه‌ی هنری استان سعی دارد با تکیه بر هویت و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی برنامه های درخور توجهی برای جوانان ارائه دهد و در کل تلاش داریم در زمینه ارتقای شاخصه های فرهنگی گام های مؤثری برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها