رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۷۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حاجی اسماعیلیدر جلسه کمیته مساجد و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر شهرستان اردکان با اشاره به نقش نهاد‌های مردمی در گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در این میان، نقش مساجد از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و مسجد قبل از مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه آغازگر انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی و مراجع بزرگوار دینی سرچشمه گرفته که محل نشر و رشد این تفکر مساجد بوده است و حتی زمانی که هیچ نشانه‌ای از انقلاب اسلامی در ایران نبود مساجد به عنوان نهاد‌های انقلابی و روحانیون به عنوان افراد انقلابی مطرح می‌شدند و اولین جا‌هایی که رژیم طاغوت روی آن‌ها حساسیت داشت و بیشتر تحت نظر و مراقبت خود قرار می‌داد علمای بزرگ، ائمه جماعات و مساجد بود، زیرا آن‌ها تحت مدیریت دولت نبودند و رژیم طاغوت از این ناحیه بیشتر احساس نگرانی می‌کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردکان اظهار داشت: مساجد مبداء پیدایش، گسترش، حفظ، تداوم و ثبات انقلاب اسلامی و تفکر دینی هستند. در دوران دفاع مقدس نیز مساجد به عنوان بالاترین پایگاه پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی در زمینه تغذیه فکری، آموزش، اعزام رزمندگان و معراج شهداء ایفای نقش می‌کرد. مساجد باید نقش خود را حفظ کرده و روز به روز این نقش را پر رنگ‌تر کنند.
وی با اشاره به توصیه دین مبین اسلام مبنی بر انجام کار‌های گروهی گفت: باید آنچه را که در توان داریم بکار بگیریم و با مشارکت همگانی و هم افزایی و با همچنین استفاده از ظرفیت نیرو‌های متدین و انقلابی کار‌ها را انجام دهیم.
در این نشست که در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد هریک از اعضای کمیته مساجد و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر شهرستان ضمن تشریح برنامه‌های خود در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظرات