معاون وزیر آموزش پرورش با اشاره به اینکه در این فضا هیچ خطایی قابل پذیرش نیست، افزود: ممکن است اشتباه در حوزه‌های دیگر قابل اصلاح باشد اما در مدارس هیچ خطایی قابل توجیه نیست.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۷۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مجید قدمی در مراسم افتتاح مدرسه غیردولتی علم و ادب بابل اظهار کرد: مدرسه‌سازی انسان‌سازی و حیاط‌بخش است، برای ورود در این وادی نیاز به انگیزه، عشق و پول است که پیش فرض آن ساخت چنین فضایی است.

وی با اشاره به اینکه در این فضا هیچ خطایی قابل پذیرش نیست، افزود: ممکن است اشتباه در حوزه‌های دیگر قابل اصلاح باشد اما در مدارس هیچ خطایی قابل توجیه نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش 32 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: 13 میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز در کشور داریم که میانگین هزینه برای هر دانش‌آموز در مدارسه دولتی 2 میلیون و 500 هزار تومان و در مدارس غیرانتفاعی یک میلیون تومان است، لذا انگیزه بیشتر، صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر را در مدارس غیرانتفاعی شاهد هستیم.

قدمی جوهر وجودی انسان را متشکل از جسم، روح و فطرت برشمرد و خاطر نشان کرد: معلمان در مواجه با دانش‌آموزان مطالعه مداوم داشته باشند تا قادر به پاسخ‌گویی سوالات در همه حوزه‌ها باشند.

این مسؤول یادآور شد: علم قادر به عبور از هر دیوار مستحکمی است لذا در برابر این سیل تکنولوژی که امروزه با آن مواجه هستیم باید کاملا مجهز بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شلوغی اخیر کشور نیز به کمک همین ابزار تکنولوژی مدرن از جمله موبایل اقدام به اغتشاش کرد، ادامه داد: مدرسه محل تربیت و آموزش است باید فرزندان ما آموزش‌های اساسی را از مدرسه یاد بگیرند تا در برابر این آسیب‌ها هوشیار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس در کنار رعایت استاندارد فضا مدارس به استاندارد علمی معلمان اهتمام ویژه داشته باشند، اضافه کرد: مدارس باید در حوزه اخلاق، علم و ابعاد مختلف از جمله تکنولوژی جدید برنامه مدون داشته باشند.

قدمی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی ما موفق‌تر از مدارس دولتی ما بودند، گفت: از ابتدا انقلاب تاکنون هرجا به مردم تکیه کردیم موفق بودیم، نباید از استانداردها عقب‌نشینی کرد، در مدارس موقعیت علمی معلمان رصد شود تا مجهز به علم روز شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها