مدیر کل فرهنگ و ار شاد اسلامی کردستان

در هر شهرستان استان یک جشنواره ملی برگزار می شود

بیش از 5 میلیارد تومان برای احداث مجتمع فرهنگی در دهگلان پیش بینی شده است/ در هر شهرستان استان یک جشنواره ملی برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۷۶۴۱۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
جلال قلعه شاخانی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به وجود فرهنگ در هر جامعه، استان کردستان و منطقه لیلاخ را سر شار از فرهنگ اصلی و غنی دانست و گفت:متاسفانه در طول ایام این فرهنگ مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به مشکلات شهرستان در زمینه کمبود فضای فرهنگ و احداث مجتمع فرهنگی جدید در دهگلان گفت: از سوی کمیته برنامه ریزی تخصیص اعتبار صورت گرفته و موافقتنامه احداث آن هم انجام شده است، اما مشکلی در نقشه این مجتع وجود دارد که لازم است دوباره بازنگری شود.


وی یکی از مشکلات سالن اجتماعات را ظرفیت ۳۲۳ نفری عنوان نمود و گفت:این ظرفبییت در نظر گرفته شده بسیار کم است و نظر ما این است که ظرفیت سالن به ۵۰۰ نفر برسد.


قلعه شاخانی با اشاره به عملیات ساخت این مجتمع در دهه مبار ک. فجر امسال گفت:هزینه تکمیل این پروژه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده، اما متاسفانه زمان ساخت آن به ۳ الی ۴ سال نیاز دارد و تلاش ما این است که ساخت آن نهایتا در طول ۲ سال مورد بهره برداری قرار گیرد.




اعتبار ۱۵ میلیون تومان برای ۸۳ کانون فرهنگی مساجد دهگلان ناچیز است


قلعه شاخانی با اشاره به وجود ۸۳ کانون فرهنگی مساجد در این شهرستان گفت: برای این کانون‌ها مبلغ ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بسیا رناچیز است، زیرا کانون فرهنگی مساجد به اعتباری بیشتر از این رقم نیاز دارد و نیازمند توجه جدی در این زمینه است.


وی از برگزاری جشنواره ملی در سطح شهرستان‌های استان کردستان خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت وپتانسیل در هر یک از شهرستان‌های استان ما خواستار برگزاری جشنواره ملی در هر یک از شهرستان‌ها با توجه به قابلیت و ظرفیت در آن هستیم.


قلعه شاخانی با اشاره به ضعف اعتبارات هزینه استانی در تقویت کانون فرهنگی مساجد شهرستان از فرماندار شهرستان خواست که از محل اعتبارات تملک دارای‌ها مبلغی رابه عنوان کمک ومساعدت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان اختصاص دهد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات