رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان هدف اصلی دشمنان را در بیگانه ساختن جوانان با فرهنگ ایثار و شجاعت بیان نمود و گفت: دشمن با هدف از بین بردن هویت جوانان مسلمان وارد میدان شده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۲۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان قروه با اشاره به برگزاری کنگره ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ اظهار داشت: این کنگره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان کردستان در سال ۹۷ در سنندج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی است افزود: در کنگره ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان تلاش جدی برای جمع آوری اطلاعات در خصوص هر یک از شهدای عزیز این دیار در دستور کار قرار دارد و باید بتوانیم این اطلاعات را جمع آوری و منتشر کنیم.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان با تاکید بر لزوم تلاش شبانه روزی برای برگزاری هر چه با شکوئه‌تر این کنگره، خاطر نشان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان و نیز معرفی شهدا به آن‌ها از اهمیت باتلایی برخوردار است.

وی به چاپ چندین جلد کتاب در خصوص نقش شهرستان‌ها در هشت سال دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: نویسندگان، شاعران و فیلم سازان در برجسته کردن و بزرگداشت نام و خاطره شهدا دارای نقشی جدی هستند چرا که در این کنگره سعی می‌شود تا نقش هر یک از شهرستان‌ها نیز در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و مجاهدت‌های خاموش کردستان منتشر گردد.

حسینی با تناکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی اقشار جامعه افزود: وظیفه ما امروز زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج شیوه زندگی شهدا است و در این راستا تمامی اقشار به ویژه نویسندگان و شاعران می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی به انتشار وصیت نامه‌های شهدا اشاره نمود و با بیان اینکه زندگی نامکه شهدای پیشمرگ کرد مسلمان نیز منتشر خواهد شد افزود: وصیت نامه شهدا و سبک زندگی شهدا به عنوان الگویی برای تمامی نسل‌ها باید به جوانان معرفی شود.

حسینی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی کلید واژه‌های طلایی جهان بینی اسلامی برای ملت ایران زنده شدند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد در راه خدا، مبارزه با استکبار که در دوران ستمشاهی برای ملت ما به وازه‌هایی بیگانه تبدیل شده بودند به برکت رهبری‌های امام راحل به تاریخ این کشور بازگشتند.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان در بخش پایانی سخنان خود به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره نمود و بیان داشت: دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و بیگانه ساختن جوانان ما با انقلاب اسلامی است که باید با برگزاری چنین برنامه‌هایی مانع رسیدن دشمنان به اهداف خود باشیم.

مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است

امام جمعه قروه هم در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است اظهار داشت: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت محسوب می‌شود و باید در اجرای آن تلاش جدی داشت.

حجت الاسلام حسن باباییان به نقش دشمن در بهره گیری از شبکه‌های مجازی اشاره نمود و افزود: دشمنان ما امروز در تلاش هستند تا با بهره گیری از شبکه‌های مجازی فضای یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند.

به گفته باباییان دشمن در جنگ نرم به دنبال جدا ساختن جوانان از فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قروه بر لزوم ارتقا فکری مدیران و مسئولین تاکید نمود و با بیان اینکه ارتقا فکری تنها با اخذ نمودن مدارک دانشگاهی محقق نخواهد شد افزود: مسئولین ما باید امروز با قرآن خواندن و پیروی از مباحث اخلاقی معصومین و ائمه اطهار و اهمیت بخشی به نماز به این مهم دست یابند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک رکن تاثیرگذار در تمامی معادلات بین المللی و سیاسی شناخته می‌شود

فرماندار قروه نیز در این جلسه با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ملت و حاکمیت در هم تنیده شده است، اظهار داشت: دشمن از طریق جنگ، تحریم و تهاجم فرهنگی و با شیوه‌های مختلف به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در بین مردم است.

پرویز کولانی با بیان اینکه نا آرامی‌های اخیر در کشور دشمن شناسی ملت ایران اسلامی را قوی‌تر از گذشته نمود افزود: عده‌ای به دنبال این بودند تا با سیاه نمایی به انچه که می‌خواهند دست یابند در حالی که این انقلاب متعلق به مردم است و مسئولین وظیفه دارند برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان ما امروز تاب دیدن عزتمندی و اقتدار ایران اسلامی را ندارند و با عقیده، آبرو و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند.

کولانی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک رکن تاثیرگذار در تمامی معادلات بین المللی و سیاسی شناخته می‌شود افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است در تمام عرصه‌ها با حفظ وحدت و تبعیت از رهبری و حضور مردم در تمام صحنه‌های مختلف به صورت موفق عمل کند.

فرماندار قروه با تاکید بر لزوم نگاه عمیق مسئولان به برنامه‌های دهه مبارک فجر بیان داشت: باید در این برنامه‌ها تلاش شود تا ریشه‌های انقلاب اسلامی و نقش حضرت امام (ره) را به صورت عمقی و ریشه‌ای به نسل آینده با ظرافت بیشتری نشان دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود اقتدار امروز نظام اسلامی، موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را مدیون خون مطهر شهداء عنوان نمود و با بیان اینکه باید در برگزاری هر چه با شکوه‌تر کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان تلاش نمود افزود: شهدا انسان‌هایی آسمانی هستند و در واقع ان‌ها به ما نیازی ندارند بلکه این ما هستیم که به آن‌ها نیازمندیم و باید با برگزاری اینگونه برنامه‌ها در تلاش باشیم تا بیش از گذشته شهدا را به نسل جوان انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات