معاون رییس جمهور:

مشکلات بروکراسی اداری کارآفرینان باید حل شود/گردشگری روستایی باید رونق پیدا کند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در جلسه کارآفرینان برتر استان هرمزگان، گفت: مشکلات بروکراسی اداری کارآفرینان باید حل شود و تحقیقات ما نشان می دهد ۶۴ درصد زمان برای راه اندازی یک کار در این فرآیندها تلف می شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۳۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از فرهنگ کده؛ جلسه کارآفرینان برتر استان هرمزگان و منتخبین شوراها و دهیاری ها با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور ، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان استان در بندرعباس برگزار شد.

سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در جلسه کارآفرینان برتر استان هرمزگان، اظهار کرد: برخی مسولان از زبانشان خیلی بیشتر از گوششان استفاده می کنند ولی قرار است برعکس عمل کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط از دولت به مردم باشد و اگر این مساله دو طرفه نباشد نظام با مشکل رو به رو می شود.

رضوی تصریح کرد: باید جامعه ما به سمت توسعه یافتگی برود و دولت مردان باید بدانند که جیره خوار مردم هستند نه اینکه برعکس باشد.

وی افزود: مشکلات بروکراسی اداری کارآفرینان باید حل شود و تحقیقات ما نشان می دهد ۶۴ درصد زمان برای راه اندازی یک کار در این فرآیندها تلف می شود.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: ما حاضریم وام ۶ درصد در حداکثر زمان سه ماه به کارهایی که باعث اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری می شود اعطا کنیم.

رضوی در ادامه اضافه کرد: بدون آورده و وثیقه نمی شود به کسی وام داد و ممنوع است و هر کسی این پرداخت را انجام دهد با او برخورد می کنیم با این حال محل اجرای پروژه، ملک روستایی و حتی کارت یارانه باید به عنوان وثیقه پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ خانوار با هم بشوند و کارت یارانه شان را به وثیقه بگذارند به آن ها وام خوبی خواهیم داد ، خاطر نشان کرد: گردشگری روستایی باید رونق یابد، از بوم گردی غافل نشوید و راه های کوتاه تر شدن بروکراسی اداری را به ما منتقل کنید.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در این جلسه نیز بیان کرد: کارآفرینان نیز همچون مدیران وظیفه دارند کارهای خود را به دقت انجام دهند تا نظم سیستم ما بهتر شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با ورود من در استان برخی از دستگاه ها تکانی خورده اند اما هنوز با حالت مد نظر من فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: فرهنگ جامعه ما در تمام حوزه ها دچار آسیبی اساسی شده و این مشکلات بدون همراهی مردم با دولت حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما مستخدم مردم هستیم و توقع داریم مشکلات را به خوبی به ما منعکس کنید، گفت: از کارآفرینان می خواهم که به من تلگرام بزنند و مشکلات شان را انعکاس دهند

همتی با بیان اینکه حقوق شهروندی مردم باید حفظ شود، بیان کرد: ما داریم به بانک ها فشار می آوریم تا از سرگردانی مردم بکاهیم و روند سرمایه گذاری تسهیل شود

استاندار هرمزگان ادامه داد: حمل و نقل به جای این که فرصت باشد به تهدیدی برای هرمزگان تبدیل شده اما با راه اندازی شهرک حمل و نقل هرمزگان ۱۰ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد می شود و این منطقه یک معدن شغل است و باید تا سال ۹۷ به راه اندازی برسد.

همتی خاطر نشان کرد: برای نوسازی باغ ها، راه اندازی واحد های صنعتی پرورش بز و شتر و دیگر پروژه های مشابه طرح بیاورید تا ما هر دانش آموخته رشته کشاورزی را با تامین آب، زمین و تسهیلات یاری کنیم.

ارسال نظرات