به منظور ارائه خدمات آموزشی ، مشاوره ای و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان شبکه های امداد فرهنگی در روستاهای این استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۴۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران در شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد در حوزه فرهنگی توجه به ارتقاء و تعمیق باورهای دینی در بین جامعه هدف است ، گفت : براساس اسناد بالادستی ارائه خدمات ویژه فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی به جامعه هدف ازبرنامه های مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه کارکردهای کمیته امداد به عنوان زیر مجموعه ای از بیت ولایت در همه بخش ها با رویکرد و پیوست فرهنگی به جامعه هدف عرضه شود، افزود: تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت های مختلف در جامعه  با نگاه پیشگیرانه و آموزشی با تکیه برتعالیم دین اسلام خدمات فرهنگی متنوعی به جامعه هدف این نهاد ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: هجمه های فرهنگی متعدد از سوی دشمن در حوزه آسیب های اجتماعی ایجاب می کند در نهادی که به نام حضرت امام خمینی (ره) مزین بوده و براساس مطالبات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فعالیت می کند در عرصه خدمت  رسانی فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، خدمات این نهاد از نظر کمی و کیفی ارتقاء یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بااشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت در ابعاد فکری و فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: تلاش کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام در حوزه رسیدگی به نیازمندان و معین دولت در حوزه محرومیت زدایی زمینه سازی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه هدف به منظور رسیدن آنها به توانمندی اقتصادی است.

هدایت صفری با تاکید براینکه اثربخش شدن خدمات در بخش های مختلف به خانوارهای تحت حمایت این نهاد نیازمند تفکر خلاق در این بخش است ، افزود : توجه به تقویت کانون گرم خانواده به عنوان شاخص اثرگذار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با نگاه قرآنی از برنامه های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه فرهنگی است.

 وی در ادامه از تشکیل شبکه های امداد فرهنگی در روستاها به منظور ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به خانوار های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد و افزود : با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه به ارتقاء سطح معنوی و فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی شبکه های مردمی تخصصی در بخش فرهنگی در روستاها تشکیل می شود.

صفری به برنامه های اجرایی در قالب شبکه های امداد فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان تحت حمایت  ،ارائه مشاوره های تحصیلی ، برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی قرآن کریم واحکام دینی  و ورزشی از برنامه های این شبکه ها در روستاها  است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: برنامه ریزی شده است در همه ادارات 14 گانه کمیته امداد استان زنجان شبکه های امداد فرهنگی تا پایان امسال تشکیل شود.

 

 

ارسال نظرات