خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: فعالیت‌های بسیجیان باید زیر نظر هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد انجام ‌شود و افرادی که در این عرصه انتخاب می‌شوند، برای این‌که بتوانند مسیری درست برای بسیجیان ترسیم نمایند، افرادی با توانایی‌های تحلیلی بالا باشند.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۴۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

فعالیت های بسیج زیر نظر هیئت های اندیشه ورز انجام شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نشست اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز گفت: برای انتخاب اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد، باید دقت زیادی داشت.
وی بابیان این‌که اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد که فعالیت‌های بسیج را نیز مدیریت می‌کنند، باید افرادی از خانواده بسیج باشند، گفت: این افراد باید نسبت به اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و قواعد و قوانین موجود در سپاه و بسیج احاطه کامل داشته باشند.
امام جمعه قم ادامه داد: اعضای هیئت اندیشه‌ورز باید از قدرت تحلیل برخوردار و نگاه وسیعی به برنامه‌ها و آینده داشته باشند. در انتخاب این اعضا نباید با تعارفات و ملاحظات نابجا کار را آغاز کرد، بلکه از همان ابتدا، افرادی توانمند انتخاب شود تا تشکیل این هیئت‌ها اثرگذار و ثمربخش باشد.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان گفت: در مسائل بسیج باید خداباوری محور اصلی باشد، ممکن است در برخی رشته‌ها و تخصص‌ها، خداباوری رکن اصلی نباشد و تخصص و دیگر مسائل محور اصلی کار باشند، ولی بسیج با خداباوری حرکت خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عشق به شهادت را ویژگی دیگر بسیجیان عنوان کرد و گفت: بسیجی باید همواره آماده‌به‌خدمت باشد، دنبال اتحاد و همدلی بوده و جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد، بسیجی قلباً و عملاً گوش‌به‌فرمان ولایت است و در کارهای خود، قانون‌مدار حرکت می‌کند، هرچند به ضرر شخص باشد.
وی بابیان این‌که در فعالیت‌های بسیج، باید نسبت به تخصص‌ها اهتمام جدی داشت و افراد در تخصص‌هایشان به کار گرفته شوند، گفت: فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج و بسیجیان باید زیر نظر هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد انجام ‌شود، بنابراین افرادی که برای این عرصه انتخاب می‌شوند، برای این‌که بتوانند مسیری درست برای بسیجیان با ویژگی‌های عنوان‌شده ترسیم نمایند، افرادی با توانایی‌های تحلیلی بالا باشند.
تولیت آستان مقدس افزود: در فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز، آنچه مهم است، کیفیت اعضا هست، هرچند تعداد آن‌ها کم باشد. باید با انتخاب درست اعضای این هیئت‌ها، در مسیر تحقق منویات رهبری گامی بلند برداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها