رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت:عدم پرداخت سهم تولید از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ از دولت نهم تا به امروز وجود دارد و سهم 30 درصدی بخش تولید از اجرای این قانون در کشور همچنان نادیده گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۶۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی شامگاه چهارشنبه در نشست تشکل های بخش کشاورزی استان با وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی و تولید در سطح کشور مشکلات و چالش‌های متعددی وجود دارد، گفت: بایستی عزم و اراده ملی با همدلی و همکاری دولت و مجلس شکل بگیرد تا بتوان مشکلات را رفع کند.

وی افزود: بخش کشاورزی علی‌رغم اینکه سهم بسزایی در عرصه اقتصاد کشور ایفا می‌کند با مشکلات متعددی دست به گریبان است؛ استان مرکزی ضمن اینکه در بخش صنعت نقشی مهم را در کشور دارد در عرصه کشاورزی نیز قابلیت‌های بسیار زیادی دارد به طوری که نزدیک به 3 درصد از سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی و 2.7 تُن تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بسیاری از عرصه‌های پیش‌ رو بوده و در بخش صادرات این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد.

کریمی با بیان اینکه بحش کشاورزی وابسته به آب و خاک است، گفت: منابع طبیعی با سیاست‌هایی که در راستای اجرای قوانین است، اراضی بسیاری را از مردم و کشاورزان گرفته و برای آن‌ها سند دولتی صادر شده است که این خود معضلی اساسی برای کشاورزان است.

وی افزود: نرخ تضمینی خرید محصولات معضل دیگر بخش کشاورزی است و تاخیری که در این زمینه شاهد هستیم برای بخش کشاورزی نگران کننده است و باید برای رفع این مشکل تلاش شود و دولت این موضوع را ساماندهی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: در شهرستان خنداب عمده کشاورزی تک محصولی است، بیشتر باغات این شهرستان به دلیل کمبود آب در حال نابودی و خشک شدن هستند و از سوی دیگر راندمان تولید هم به دلیل روش‌های سنتی موجود کاهش یافته است.

کریمی اجرای روش داربستی در استان مرکزی می‌تواند در این بخش کمک کننده باشد، گفت: باتوجه به اینکه منابعی از طریق اعتبارات برای استان در نظر گرفته شده است، خواهش داریم که اعتبار ویژه‌ای برای این منظور در شهرستان خنداب تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم پرداخت سهم تولید از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ از دولت نهم تا به امروز وجود دارد و سهم 30 درصدی بخش تولید از اجرای این قانون در کشور همچنان نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات