خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

همه باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم/ پیاده شدگان از قطار انقلاب پشیمان می‌شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مراقب باشیم که از مسیر خط مقام معظم رهبری بیرون نرویم، این خط ملاک است و باید پشت سر خط مقام رهبری حرکت کنیم تا انقلاب اسلامی ایران به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۶۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی که در حسینیه فاطمیه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت یوسف اظهار کرد: خداوند وجود این پیامبر الهی را مبارک قرار داد و به برکت وجود حضرت یوسف، بلایا از سرزمین مصر دور شد.

وی ادامه داد: خداوند با انسان‌های باتقوا همراه است، حضرت یوسف که برادرانش، او را به چاه انداختند ولی به لطف خداوند، عزیز مصر شد و این به دلیل تقوای این پیامبر الهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام برکت از جانب خداوند است و هر کسی که به دنبال تقوا برود و صبر پیشه کند، خدا اجر او را ضایع نمی‌کند، تقوا نیاز به استقامت دارد، انسان دلش می‌خواهد که به بسیاری از چیزها نگاه کند، اما نباید این کار را انجام بدهد.

توکل، رمز موفقیت حضرت یوسف را صبر و استقامت دانست و تصریح کرد: این پیامبر الهی حاضر نشد که گناه کند، حضرت یوسف اهل مراعات بود و به همین دلیل از پایین ترین مقام در مصر به بالاترین مقام در این کشور رسید.

وی ادامه داد: بهترین قصه‌ها در قرآن آمده و بارها در این کتاب آسمانی بر ضرورت تفکر و تعقل تاکید شده است، اگر از زندگی اولیای الهی درس بگیریم، می‌توانیم که از برکات خداوند بهره مند شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مردم اهل گناه شدند، خداوند برکات خودش را از مردم قطع می‌کند، زیاد شدن بلایا با افزایش گناهان ارتباط دارد.

توکل، جهان را تحت فرمان خداوند دانست و تصریح کرد: آمدن یا نیامدن بلایا در دنیا به اذن خداوند است، گاهی راز و نیاز یک ولی خدا موجب می‌شود که بلایا از یک منطقه دور شود.

وی ادامه داد: نباید از قطار انقلاب اسلامی پیاده شویم، هر کسی که از قطار انقلاب پیاده شود، پشیمان خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام علوم کشف شده تا زمان ظهور امام زمان(عج) دو باب علم است، اما پس از ظهور امام زمان(عج) 25 باب دیگر علم به دست این امام معصوم برای مردم باز خواهد شد.

توکل با اشاره به اتفاقات پس از ظهور امام زمان(عج) اظهار کرد: جبرئیل پس از ظهور امام مهدی(عج) ندایی در عالم سر می‌دهد که هر کسی به زبان خودش آن ندا را خواهد شنید.

وی امام زمان(عج) پس از ظهور تا 9 ماه در حال جنگ است تا سران کفر را از بین ببرد، ادامه داد: دعای برای فرج امام زمان(عج)  موجب می‌شود که مشکلات ما نیز حل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید مراقب باشیم که از مسیر خط مقام معظم رهبری بیرون نرویم، این خط ملاک است و باید پشت سر خط مقام رهبری حرکت کنیم تا انقلاب اسلامی ایران به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.

توکل در پایان با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: خود این فضا به خودی خود مشکلی ندارد، اما استفاده اشتباه از فضای مجازی مشکل دارد و رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص این فضا مطالبی را بیان کردند.

ارسال نظرات