استاندار مرکزی گفت: در مقایسه با سال گذشته در همین فصل 80 درصد عقب ماندگی در بحث بارش‌ها داریم که در 70 سال گذشته چنین فاجعه‌ای نبوده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه چهارشنبه در نشست تشکل های بخش کشاورزی مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان عرصه کشاورزی را بخشی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: رفع این مشکلات تنها بر عهده یک وزارتخانه، نهاد یا سازمان نیست، این مشکلات زنجیره‌ای است که متاسفانه ما امروز وارث آن هستیم.

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم که تا قبل از سال 92 بیش از 6 میلیون تُن واردات گندم و سایر محصولات باغی داشتیم و امسال با وجود اینکه در مقایسه با سال گذشته در همین فصل 80 درصد عقب ماندگی در بحث بارش‌ها داریم که در 70 سال گذشته چنین فاجعه‌ای نبوده است.

استاندار مرکزی ضعف مدیریت، ضعف قانون و موازی‌کاری قانون و بخش‌نامه‌ها را از دیگر مشکلات موجود بر سر راه فعالان حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: استان مرکزی ضمن اینکه استانی صنعتی است اما کشاورزان با غیرتی دارد که به رغم تمام مشکلات هنوز پای کار ایستاده‌اند و کمک استان و کشور هستند؛ این استان منهای کشاورزی هیچ است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گوشت قرمز و شیر بیشتر از مصرف استان و در تولید گوشت سفید بیش از دو برابر نیاز استان تولید داریم که برای حوزه کشاورزی افتخاری بزرگ است و باید تلاش شود این ظرفیت‌ها حفظ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات