شهر‌ها و روستا‌های مرزی کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس همواره زیر آماج توپخانه و سلاح‌های سنگین دوربرد دشمن بودند و علاوه بر این کردستان مجموعاً ۹۳۵ نفر شهید و ۶۶۲ نفر جانباز حاصل این بمباران‌ها بود...
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، انقلاب اسلامی ایران به مثابه ثمره دستاورد قرن‌ها مبارزه و تلاش در سنگلاخ‌های راه کمال انسانی و اجتماعی، سربرآورد و گوهر حقیقت ناب اسلام را به عناون عزیزترین و گرانقدرترین گمشده‌ی خویش از میان سال‌ها تحمیل غربت دین  در صحنه‌ی حماسه‌ها و رنج‌های تاریخ به کف گرفت و این واقعیتی انکارناپذیر است از این رو بود که این انقلاب بسرعت تبدیل به کانون توجهات و تهاجمات دشمنان گوناگونی شد که این طلیعه‌ی خجسته را به معنای غروب حاکمیت استبدادی و استعماری خود تفسیر می‌کردند.

وقتی در روز ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ هجوم سریع و هماهنگ رژیم بعثی عراق به مرکز نظامی و اقتصادی میهن اسلامی ما، قطعیت وقوع یک جنگ تمام عیار را در منطقه اعلام کرد. این واقعیت تلخ را نیز به همراه آورد.

دشمن از یکسو با شعار صلح طلبی به تبلیغاتی گسترده در عرصه‌ی جهانی دست زد و از سوی دیگر هیچ حریم و مرزی برای آزمندی‌ها، جاه طلبی‌ها و بی رحمی‌های خویش نگاه نمی‌داشت.

بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا‌ها و اماکن مذهبی، مدارس و مراکز آموزشی و ساده‌ترین خانه‌های مسکونی شهری آماج پیاپی حملات موشکی و هوایی قرار گرفت و درد‌های فراوان بردل و دیده‌ی مردم مظلوم بر جای گذاشت، در این میان استان کردستان نیز که خود یکی از استان‌های مزی جنگ زده بود از این حملات وحشیانه در امان نماند.

شهر‌ها و روستا‌های مرزی کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس همواره زیر آماج توپخانه و سلاح‌های سنگین دوربرد دشمن بودند و علاوه بر این کردستان مجموعاً ۹۳۵ نفر شهید و ۶۶۲ نفر جانباز حاصل این بمباران‌ها بود و شاید به دلیل موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و استراتژیکی شهر سنندج به عنوان مرکز استان که پشتیبان جبهه‌های غرب و شمالغرب، بتوان بمباران ۲۸ دی را مهمترین بمباران شهر‌های استان کردستان در طول سال‌های دفاع مقدس نامید.

در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵، ۱۸ نقطه فقیر نشین شهر سنندج شامل، خیابان انقلاب، خیابان چهارباغ، آپارتمان‌های ادب، تک واحدی‌های بنیاد مسکن ۲ نقطه، تقاطع بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان نمکی، خیابان اکباتان، منازل مسکونی جنب پادگان و محله تقتقان آماج بمب و راکت هواپیما‌های رژیم سفاک بعثی عراق قرار گرفت. در این بمباران ۲۲۰ نفر از مردم سنندج یه شهادت رسیده و تعداد ۱۲۳ نفر هم جانباز شدند.


انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات