معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت باید از ابزار‌های روز بیشتر استفاده کرد که لازمه این امر برنامه‌ریزی دقیق و مدون از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۰۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در دیدار با مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی از همان آغاز فعالیت خود در اوایل انقلاب در تمام عرصه‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیشتر فعالیت واحد‌های جهادانشگاهی به بحث تجهیزات جنگی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، عملیاتی، ساخت و حتی تعمیرات اختصاص یافته است.

آوج بیان کرد: یکی از واحد‌های جهاددانشگاهی که در آن زمان به حوزه جنگ و تجهیزات جنگی ورود کرد، واحد آذربایجان شرقی بود که جهادگران آن در یک سوله مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز به تولید قطعات و ابزارآلات جنگی می‌پرداختند. صدام و نیرو‌های دشمن نیز به واسطه عوامل و جاسوسان خود از این فعالیت‌ها مطلع شدند و در عملیات کربلای ۵ با هواپیما‌های خود به مقر تولیدات جنگی جهاددانشگاهی استان حمله کردند و ۲۲ نفر از همکاران جهادگر جهاددانشگاهی را به شهادت رساندند و ۷ نفر دیگر هم مجروح و جانباز کردند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: وصیت‌نامه، عکس و یادگاری‌های این شهدا در موزه شهدای جهاددانشگاهی تبریز حفظ و نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد نام‌گذاری ۲۷ دی به نام شهدای دانشگاهی در شورای معاونان جهاددانشگاهی مطرح و تصویب شده است.

آوج عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضرورت‌های اساسی است و باید این فرهنگ بین جوانان جامعه نهادینه و تبیین شود.

وی یادآور شد: برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت باید از ابزار‌های روز بیشتر استفاده کرد که لازمه این امر برنامه ریزی دقیق و مدون از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات