یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:
ابوالقاسم شفیعی گفت: مسوولان گردشگری مزرعه را اهمیت دهند این در حالی است که گردشگری مزرعه، می تواند روشی مفید برای درآمدزایی محسوب شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۷۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

ابوالقاسم شفیعی فعال اقتصادی و استاد دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مسوولان گردشگری مزرعه را اهمیت دهند این در حالی است که گردشگری مزرعه، می تواند روشی مفید برای درآمدزایی محسوب شود.

وی با بیان اینکه مطابق آمارهی بین المللی حدود 30 درصد از درآمد کشاورزان آمریکایی از طریق گردشگری مزرعه حاصل می شود افزود: در گردشگری مزرعه یا کشاورزی، گردشگران علاوه بر بازدید از مناطق روستایی و کشاورزی به صورت فعال در کار مزرعه و فرایند تولید حضور دارند و برای مدتی کوتاه زندگی افراد روستای را به صورت واقعی تجربه می کنند و از محصولات تولید شده توسط توسط کشاورزان خریداری می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با هدف افزایش جذابیت های گردشگری  از پتانسیل گردشگر مزرعه استفاده کنیم و گردشگران بسیاری را جذب کنیم.

شفیعی بیان داشت: فرایند کشاورزی از مراحل مختلفی همچون آماده سازی، نگهداری و برداشت است که می تواند نقش موثرثی در گردشگری خلاق داشته باشد.

این استاد انشگاه در پایان اشاره کرد: به نظر می رسد که برای بسیاری از افراد جاذبه هایی که در روستا وجود دارد باعث شده است که مدتی را در روستا زندگی و به صورت مستقیم با فعالیت های کشاورزی  و تولید محصول در ارتباط باشند.

ارسال نظرات