حجه الاسلام والمسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: ما در حوزه های علمیه روحانیون سکولار زیاد داریم که می خواهند که روحانیت را جدای از سیاست بار بیاورند. اگر تا دیروز فقط روستا متقاضی روحانی بودند امروز تمام مدارس و ادارات متقاضی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۸۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجة الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش منطقه ای مدیران حوزه های علمیه در سپاه کربلا مازندران
  با توجه به رسالت های حوزه های علمیه اظهار کرد: اولین رسالت حوزه تبیین اسلام ناب و سنت پیامبر(ص) و معصومین(ع) است، این اولین و بزرگترین رسالت حوزه های علمیه است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: دومین رسالت حوزه های علمیه ایجاد تحقق دین و شریعت است، حوزه های علمیه در خصوص تبیین دین و علوم دینی تلاش کنند و در این زمینه نیازهای مردم را بر طرف کنند.
وی مبارزه با ظلم را یکی دیگر از رسالت حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: پاسداری و صیانت از دین و حاکمیت دینی از جمله رسالت هایی است که در اولویت قرار دارند، تاریخ هم به خوبی نشان داده که این نهاد به هیچ عنوان زیر بار ظلم نرفته است.
این مقام مسئول رسالت و تکلیف حوزه های علمیه را متفاوت قلمداد کرد و ادامه داد: با توجه به تکالیف حوزه های علمیه امکان تغییرات در آن وجود دارد ولی رسالت حوزه های علمیه ثابت و غیر قابل تغییر است.
سعیدی گفت: ما در دوره غیبت دو عصر را بررسی کنیم، یک دوره از خواجه نصیر الدین طوسی تا آیت الله بروجردی و دوره بعدی دوره قبل از انقلاب بوده است، در دوره عصر غیبت حوزه های علمیه وظیفه شان به خوبی نشان داده اند، تبیین شریعت، مقابله با ظلم و ظالمان و پاسخگویی در مقابل نحله های انحرافی از جمله مهمترین مواردی بود که علمای اسلام در آن زمان اقدام کرده بودند.
این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت و از جان گذشتن علماء در این دوره های غیبت و قبل از انقلاب ستودنی است، حوزه انقلابی یعنی توجه به انجام رسالت ها با توجه به متغیر های موجود در جامعه.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حکومت لائیک به حکومت دینی تبدیل شد ادامه داد: تا دیروز حاکم کشور یک بیگانه بوده است ولی امروز حاکمیت آن تغییر پیدا کرده است، تا دیروز شاه در کنار امریکا بوده ولی امروز تغییر وضعیت پیدا کرده است و ولایت فقیه جامعه ما از یک جایگاه بسیار مستحکم بر خوردار است.
وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه های علمیه روحانیون سکولار زیاد داریم که می خواهند که روحانیت را جدای از سیاست بار بیاورند. اگر تا دیروز فقط روستا متقاضی روحانی بودند امروز تمام مدارس و ادارات متقاضی هستند.
این مقام مسئول با بیان اینکه ما در روستا ها اینترنت را برده ایم و لی در خصوص دین مردم روستا کاری نکرده ایم افزود: باید در حوزه های علمیه در جهت تقویت حکومت اسلامی می بایست به نهاد هایی چون شورای نگهبان، سپاه و بسیج توجه ویژه نمود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها