فعال رسانه‎ای استان گفت: از مهم‌ترین راه‌های درمان در هر بیماری روحی مشغول کردن دل به یاد خدا و برقراری ارتباط با اوست که این امر در بهترین شکل آن یعنی نماز جلوه گر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۰۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ احمد رفیعی مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت‌گو با خبرنگار ما از شهرکرد گفت: قساوت قلب در لغت به معنای سنگدلی و در مقابل رقت قلب است و آن نوعی بیماری روحی است که بر دل انسان عارض می شود و شخص در این حال حق را نمی بیند و در برابر ان خاضع نمی شود.

وی عنوان داشت: از عوامل پیدایش و ظهور قساوت قلب در شخص می توان به پیمان شکنی، کثرت گناهان ، آرزوهای طولانی ، بی توجهی به آیات و نشانه های الهی ، هواپرستی و عدم پذیرش سخن حق اشاره کرد.
 
رفیعی اظهار داشت: عدم خشوع در برابر خداوند متعال ، ارتکاب گناه و معصیت ، کاهش روزی، القاء فتنه در قلب انسان از ناحیه شیطان ، دوری از خدا و محروم شدن از رحمت حق را برخی از آثار قساوت قلب برشمرد.
 
وی از دیگر آثار قسی القلب را مورد خشم خدا قرار گرفتن ، شقاوت و بدبختی ، عدم استجابت دعا و دل مردگی دانست.
 
کارشناس مذهبی در ادامه افزود: نماز، انس با قرآن، موعظه، تفکر در آیات و نشانه های الهی، ذکر و یاد خدا، یاد مرگ،  رعایت تقوی الهی راهکارهای درمان قساوت قلب هستند.
 
فعال رسانه ای با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت گفت :  یکی از مهمترین راه های درمان هر بیماری روحی مشغول کردن دل به خدا و برقراری ارتباط با اوست که این امر در بهترین شکل آن یعنی نماز جلوه گر می شود.
 
رفیعی گفت: نماز مشتمل بر ذکر خداست و این ذکر اولا ایمان به وحدانیت خدای تعالی و رسالت و جزای روز قیامت را به نمازگزار تلقین می کند ثانیا متذکر می شود بر اینکه با روح و بدن خود متوجه به ساحت عظمت و کبریایی خدا شده و او را با حمد و ثنا تسبیح گفته و خالصانه او را بخواند.
 
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز افزود بر اساس تفسیر نمونه آیه ۴۵ سوره عنکبوت طبیعت نماز از آنجا که انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبداء و معاد می اندازد دارای اشد بازدارندگی از فحشاء و منکر است.
 
وی در پایان گفت: این آیه دلالت روشنی بر این دارد که نماز لطف پروردگار متعال است بر انسان چرا که موجب می شود فعل زشت و معصیت از انسان سر نزند و خود را از رذائل و گناهان باز دارد.
ارسال نظرات