یادواره شهید سیداحمدصابری از شهدای فرهنگی شهرستان انار در رواق امامزاده محمدصالح(ع) انار برگزار شد
کد خبر: ۸۹۷۶۶۳۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،
شهید سیداحمد صابری جزو ۱۳ شهید امور تربیتی در استان کرمان است.

مشخصات شهید :

نام و نام خانوادگی: سیداحمد صابری

سال تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: شهرستان انار استان کرمان

سال ورود به امور تربیتی: ۰۱/۰۷/۱۳۶۵

مدرک تحصیلی: دیپلم

محل اشتغال: مربی امور تربیتی مدرسه

تاریخ اعزام به جبهه: ۱۳۶۱

محل اعزام: شهرستان انار استان کرمان

نحوه شهادت: جهاد در جبهه‌های حق علیه باطل

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶

محل شهادت: کربلای چهار

محل دفن شهید: شهرستان انار

مدت حضور در جبهه: ۵ سال

زندگی‌نامه شهید:

معلم شهید سیداحمد صابری در سال ۱۳۴۰ در شهر انار و در خانواده‌ای مؤمن و متعهد دیده به جهان گشود و در همان اوایل طفولیت و در سن شش ماهگی پدر بزرگوارش را از دست داد و زندگی خود را به دور از سایه الطاف پدرانه شروع نمود.

وی تحصیلات ابتدائی خود را در دبستان سعدی انار آغاز نمود همزمان با تحصیل، سخت کار می‌کرد و کار و دانش را با هم درمی‌آمیخت.

شهید والامقام در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید و کار خود را به عنوان معلم امور تربیتی در دبستان سعدی و راهنمایی شهید آیت ا… صدوقی آغاز نمود و انجام امور تربیتی و پرورشی با روحیه او سازگاری کامل داشت چرا که او دلسوخته اسلام بود و آرزویش این بود که بتواند مروج دستورات مبین اسلام باشد و روح نوجوانان را با دستورات و آیین آسمانی اسلام آشنا سازد و هم‌کلام شدن با دانش‌آموزان برایش مسرت‌بخش بود. شهید صابری در سال ۱۳۶۱ به خدمت سربازی مشغول شد.

وی در تاریخ ۲۰/۰۲/۱۳۶۵، به فراگرفتن شنا و قایق‌سواری مشغول و سپس در اهواز و در کنار سد دز مبارزات خود را بر علیه رژیم بعثی عراق که آن روزها متجاوز به حریم کشور عزیزمان ایران شده بود، آغاز کرد و در همان عرصه در عملیات کربلای ۴ عاشقانه شاهد شهادت را در آغوش کشید و به سوی حق شتافت.

پیکر مطهر این شهید به مدت ۹ سال مفقودالاثر بود و بالاخره پیکر پاک این کبوتر مهاجر پس از گذشت ۹ سال دوری به سوی زادگاهش روانه گشت و در سال ۱۳۷۵ در جوار قبور مطهر دیگر شهدای این شهرستان در امامزاده محمدصالح (ع) به خاک سپرده شد. «روحش شاد و یادش گرامی باد»

وصیت‌نامه شهید:

به نام یگانه خالق هستی خداوند قادر متعال که همه ما را از نیستی به هستی آفرید و با سلام به پیشگاه منجی عالم بشریت امام زمان (ع) و رهبر کبیر انقلاب و همه شهدای عزیز و اسیران گرامی، معلولین و مجروحین محترم.

خدمت والده مهربان و خوبم و خواهر عزیزم سلام فراوان عرض می‌کنم؛ امید است که حال شریف و مبارک شما خوب باشد و انشاءالله تمام اوقات زندگی را به خوبی و سلامتی بگذرانید و از همه‌ بلیات مصون و محفوظ باشید.

تنها خواهشی که دارم این است که در هنگام نماز دعا برای سلامتی آقا و مولایمان امام زمان (عج) و رهبر عزیز و آزادی اسرا و سرنگونی صدام و حزب بعث و سلامتی و پیروزی نهائی رزمندگان را فراموش نفرمایید زیرا دعایی که از سوز دل و از اعمال قلب سرچشمه بگیرد حتماً مورد اجابت خدا قرار می‌گیرد و مستجاب می‌شود.

از برادران و خواهران عزیزم، تمنا دارم که والده را تنها نگذارند و حتی الامکان به او سربزنید و از او خبر سلامتی را کسب کنید که بر همه ‌شما لازم و واجب است و مبادا روز خود را به شب برسانید و از او خبر نگرفته باشید.

همه شما را به تقوای الهی و نمازهای جماعت و نماز عبادی، سیاسی جمعه سفارش می‌کنم

ارسال نظرات