خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

نجات فرهنگ کشور نیازمند بسیج همگانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی و نجات فرهنگ کشور نیازمند بسیج همگانی است.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۳۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

نجات فرهنگ کشور نیازمند بسیج همگانی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاضل عبادی در نشست هم اندیشی سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان بیان کرد: انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی و نجات فرهنگ کشور نیازمند بسیج همگانی است.

وی مساجد را بهترین پایگاه برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: سیاست دولت تدبیر و امید افزایش شمار کانون های مساجد است و در این رابطه شمار کانون های فرهنگی و هنری فعال در همدان نیز افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ، در برنامه ششم توسعه کشور نیز به رشد کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید شده است.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه دولت تقویت معرفت دینی بر پایه فرهنگ است که این هدف از طریق کانون فرهنگی و هنری مساجد و موسسه های قرآنی دنبال می شود.

عبادی افزود: در حال حاضر مناطق روستایی و محروم از کانون های فرهنگی و هنری کمتری برخوردار هستند که باید برای رفع این خلاء تدبیری اندیشیده شود.

وی گفت: استان همدان در راستای معرفت افزایی فعالیت های مثبت و ارزنده ای در حوزه ملی و بین المللی به صورت داوطلبانه با مشارکت مردم انجام داده که برنامه تئاتر، جشنواره های هنری و موسیقی بخشی از این برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: برخی از پایگاه قرآنی کانون های فرهنگی و هنری این استان به مثابه یک اداره کل، داوطلبانه و بدون هزینه کار می کنند.

فیض منش افزود: یکی از مهمترین پایگاه هایی که برای بسیج فرهنگی می توانند کار کنند مساجد و کتابخانه ها به عنوان مهمترین پایگاه مردمی هستند.

وی اضافه کرد: در استان همدان فعالیت های شاخصی در حوزه معرفی مفاخر، کودک و جوانان و توسعه فعالیت های فرهنگی در شهرستان ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات