رییس بنیاد مستضعفان کشور در نشستاجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور در لنده برنامه ریزی محرومیت زدایی شهرستان لنده گفت: دومین شهرستان پایلوت محرومیت زدایی در سراسر کشور شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۶۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
سعیدی کیا افزود: نخستین منطقه پایلوت بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی درکشور استان کرمان بوده که کار محرومیت زدایی از آن منطقه آغاز شده است.
وی ادامه داد: طرح‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور با مشارکت، تعامل و همکاری مردم اجرایی می‌شود.
رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: همزمان با کارشناسی و شناسایی ظرفیت‌ها توسط مشاوران، بنیاد مستضعفان کار خود را در این شهرستان آغاز خواهد کرد.
سعیدی کیا بر همکاری مسئولان و مردم در این طرح تاکید کرد و افزود: بنیاد مستضعفان با اجرای کار‌های عام المنفعه و با اعتماد سازی در بین مردم تاکنون خدمات زیادی در کشور ارائه داده است.
رییس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد در بخش‌های فرهنگی و بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و اقتصاد با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با دولت همکاری می‌کند.
استاندار کهکیلویه و بویراحمد نیز در این نشست انقلاب اسلامی را انقلاب پابرهنگان عنوان کرد و گفت: محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم باید اولویت کاری مسئولان نظام باشد.
علی محمد احمدی بنیاد مستضعفان را حامی محرومان و مناطق محروم کشور دانست و افزود: باید همه مسئولان از این ظرفیت برای محرومیت زدایی شهرستان لنده به نحو احسن استفاده کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهکیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این همایش گفت: بازسازی شهرستان لنده نیازمند کار و تلاش جهادی و تعامل مردم با مسئولان است.
عدل هاشمی پور افزود: لنده دارای ظرفیت‌های اقتصادی بسیار همچون معادن غنی، صنایع دستی و کشاورزی است که نیاز است بنیاد مستضعفان از این ظرفیت‌ها برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی مردم این دیار استفاده کند.
وی ادامه داد: در صورت حمایت و تعامل مردم و دولت و بنیاد مستضعفان این شهرستان محروم آینده روشنی در پیش خواهد داشت.
شهرستان ۲۱ هزار نفری لنده با پنج هزار و ۵۶۰ خانوار، ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری در ۳۵۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
ارسال نظرات