خبرهای داغ:
رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی با بیان اینکه علامه شیخ محمد حسین کاشفی الغطاء نگران وحدت امت اسلام بود گفت: ایشان متفکر، اندیمشند، پیشگام وحدت، احیاگر علم کلام و پیشگام کلام جدید و دارای جامعیت علمی و عملی در همه مبانی به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۱۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در پیش همایش کنگره بین المللی علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطاء که با «موضوع بررسی اندیشه‌های کلامی» درسالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی موسوعه علامه از سوی مرکز احیاء آثار دفتر تبلیغات اسلامی هستیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحث ایشان بررسی اندیشه کلامی است، این بزرگوار از خاندان با برکت و دارای نگاه راهبردی که همه عمر خود را هزینه دین و ترویج اسلام کرده، است.

وی افزود: علامه، شخصیت راهبردی است چون مصلح اجتماعی است زیرا هر سفری که رفته، هدف حل مشکل دین بوده و نمونه آن حضور سه ساله در مصر برای پاسخ گویی به شبهات دینی است.

لکزایی بیان کرد: از دیگر نمونه فعالیت ایشان، حضور در کشور فلسطین برای احیاء دین بود. از دغدغه‌های علامه وحدت امت اسلامی است و به فکر حل این مشکل از طریق اندیشه کلامی بوده است.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: از دیگر خصوصیات ایشان، فصاحت و بلاغت است. علامه با فصاحت و بلاغت، کل اسلام را درموضوعات مختلف به دنیا معرفی می‌کرد و در مقام علم و عمل دارای جامعیت بود.

وی افزود: جستجوهای زیادی کردیم، متوجه شدیم ایشان در همه جزئیات که مربوط به دین بود وارد می‌شود و اگر شبهه‌ای درباره مکتب اهل بیت(ع) بوده، پاسخ می‌داد.

لکزایی اضافه کرد: ایشان متفکر، اندیمشند، پیشگام وحدت، احیاگر علم کلام و پیشگام کلام جدید و دارای جامعیت علمی و عملی در همه مبانی است.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: این پژوهشگاه در ارائه اندیشه کلامی بزرگان پیش قدم بوده و در ادامه فعالیت‌ها موسوعه شیخ بهایی را نیز در سال آینده رونمایی خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها