خبرهای داغ:
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام مطرح کرد
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: شجاعت شهید نواب صفوی در هنگام اعدام، افسران رژیم طاغوت را تحت تاثیر قرار داد و این شهید حاضر نشد که چشمان او در هنگام اعدام بسته شود و با چشمان باز به استقبال شهادت رفت.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۲۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی عبدخدایی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در حسینیه امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به ابعاد استعمار کهن اظهار کرد: در گذشته یک طایفه با هزار فامیل، حاکم بر یک کشور بودند که به آن استعمار سنتی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: استعمار نو با انگلیس شروع شد و این کشور پس از پیشرفت صنعتی برای به دست آوردن مواد اولیه و فروش محصولات خود به سراغ استعمار کشورهای مختلف رفت.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم طرح مارشال را برای بازسازی اروپای غربی و ژاپن را اجرا کرد و آمریکا گونه جدیدی از استعمار فرانو را به اجرا درآورد.

عبدخدایی پیمان‌های نظامی را شیوه ای از استعمار آمریکا دانست و تصریح کرد: پیمان‌هایی همچون ناتو و سیتو در این راستا بود، فرماندهی نیروهای ناتو با آمریکا است و ناتو در هر جایی از جهان دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: ترامپ برای اشتغال کارگران آمریکایی به سراغ عربستان رفت و بیش از 400 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی را به این کشور فروخت.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: 85 درصد بودجه کشور در زمان طاغوت از فروش نفت بود، در آن دوران تنها چند صد کیلومتر راه مناسب در کشور بود، اما اکنون تمام کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

عبدخدایی با اشاره به دوران رضاخان اظهار کرد: او یک دیکتاتوری بود که جنایت‌های بسیاری را مرتکب شد و در زمان رضاخان فسادهای اقتصادی زیادی بود.

وی ادامه داد: در دوران رژیم طاغوت، کشورمان را به بیگانه فروخته بودند، همین مساله موجب واکنش امام خمینی(ره) در قضیه کاپیتولاسیون شد چرا که این قرارداد، مصونیت قضایی برای نظامیان آمریکایی در ایران به وجود می‌آورد.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: شهید نواب صفوی نسبت به ورود ایران به قراردادهای نظامی واکنش نشان داد و این اعتراض موجب شد که حکم اعدام برای شهید نواب صفوی و یارانش صادر شود.

عبدخدایی با اشاره به داستان شهادت شهید نواب صفوی اظهار کرد: این شهید با شادابی به میدان اعدام رفت و پیش از اعدام غسل شهادت کرده بود.

وی ادامه داد: زمان شهادت شهید نواب صفوی همزمان با ایام شهادت شهادت حضرت زهرا(س) بود، شجاعت او در هنگام اعدام، افسران رژیم طاغوت را تحت تاثیر قرار داد، حتی شهید نواب صفوی حاضر نشد که چشمان او در هنگام اعدام بسته شود و با چشمان باز به استقبال مرگ رفت.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: شهید نواب صفوی مردانه زندگی کرد و او تحولات زیادی را در جامعه به وجود آورد و اقدامات انقلابی جنبش فدائیان اسلام موجب شد که نفت در ایران ملی شود.

عبدخدایی اظهار کرد: امام راحل هویت دینی را به مردم ایران بازگرداند و از خداوند می‌خواهیم که انقلاب اسلامی ایران را تا زمان ظهور امام زمان(عج) حفظ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در برابر تهدید ترامپ به پاره کردن برجام فرمودند که آن را آتش می‌زنیم، احساس غرور کردم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها