استاد حوزه علمیه قم و استادیار صالحین سپاه ناحیه شهرستان الشتر:
استاد حوزه علمیه قم و استادیار صالحین سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: وقتی‌که هوای نفس‌بر انسان حاکم می‌شود انسانیت انسان را تماماً می‌گیرد، یعنی انسان تبدیل می‌شود به یک حیوان درندۀ تمام‌عیار که انسانیت خود را از دست می‌دهد و در اثر هوای نفس از درنده‌ترین و خطرناک‌ترین حیوانات است.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۲۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حبیب حسینی در نشست فصلی و اخلاقی، تربیتی مجریان و ارکان صالحین با استادیار که باهمت تعلیم و تربیت سپاه این ناحیه برگزار شد، گفت: عوامل انحراف در ضعف خداباوری، ضعف اعتقاد به معاد، ضعف در ایمان به نبوت و معاد، عدم اعتقاد و باور به نظارت فرشتگان خدا، عدم اعتقاد به اینکه نفس انسان علیه انسان شهادت می‌دهد و عدم اعتقاد به شهادت زمین‌بر علیه انسان است.


وی با تأکید بر هفتمین مورد از عوامل انحراف انسان خاطرنشان کرد: هفتمین مورد از عوامل انسان عدم اعتقاد به شهادت زمان‌بر علیه انسان است؛ زمان می‌گوید من بر اعمال شما شاهد هستم و هر کار خوب یا بدی که انجام می‌دهید علیه شما شهادت می‌دهم.


حسینی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در کتاب ۴۰ حدیث تصریح کرد: وقتی‌که هوای نفس‌بر انسان حاکم می‌شود انسانیت انسان را تماماً می‌گیرد، یعنی انسان تبدیل می‌شود به یک حیوان درندۀ تمام‌عیار که انسانیت خود را از دست می‌دهد و در اثر هوای نفس از درنده‌ترین و خطرناک‌ترین حیوانات است.


استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به کسانی که گفتند امام زمان (عج) را می‌توان نقد کرد بیان کرد: چیزی که باعث می‌شود انسان دست به هر کاری بزند خدا و پیامبر اکرم (ص) و ائمه را زیر سؤال می‌برند همۀ این‌ها نشأت‌گرفته از فراموش کردن خداوند است وگرنه پیغمبر خدا و ائمه معصوم ما هرچه می‌گویند از خداوند می‌گویند، خداوند که قابل نقد نیست تا بگوییم پیغمبر و امام او قابل نقد است.
وی گفت: هیچ عملی از امام زمان (عج) بر امام زمان (عج) پوشیده نیست، امام زمان (عج) می‌فرماید؛ اگر من یک‌لحظه از شما چشم بردارم نابود می‌شوید، حیات ما به حیات حجت خدا است، قلب عالم امام زمان (عج) است، آن‌کسی که بارها گریه کرده و اشک ریخته است نکنید شیعیان چون شما به نام ما شناخته‌شده‌اید اگر کار خوبی انجام دهید برای ما رحمت می‌فرستند و اگر بدی کنید از ما بدی می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به آیه‌های ۱۰ تا ۱۲ سورۀ انفطار خاطرنشان کرد: خداوند در سورۀ انفطار آیه‌های ۱۰ تا ۱۲ می‌فرماید؛ فرشتگان مقرب خداوند هر عملی را که شما انجام می‌دهید نگاه می‌کنند و همه را می‌دانند، هر نفسی هر انسانی دو نفر همراه دارد، شهادت می‌دهند ما این اعتقاد را نداریم که خدا، پیامبر، معصومین و فرشتگان ما را می‌بینند و نظاره‌گر اعمال ما هستند.
وی با توجه به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: مردم هشیار و بیدار هستند کما اینکه هشیار و بیدار بودند و درسی فراموش‌نشدنی به دشمن دادند دشمنان خیال کردند مردم ولایت را رها کرده‌اند ولی همین مردم باوجود تمام مشکلات ولایت را رها نکردند در اغتشاشات اخیر دیدند که مردم سراسر وجودشان عشق به ولی خدا، ارزش‌ها، شهدا و امام شهدا است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات