خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

بدحجابی سوغات غرب/ عفاف و حجاب مختص بانوان نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در همایش حجاب و عفاف بسیجیان پایگاه زهرای مرضیه این ناحیه، بدحجابی را سوغات کشورهای غربی خواند و گفت: یکی از تبعات جنگ نرم ترویج بدحجابی است که این مسئله هیچ ارتباط و شباهتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۲۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ سازی دارد، اظهارداشت: ترویج عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است و متولیان فرهنگی نیز باید راهکار و الگوی مناسب برای جامعه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه چندین نکته در قرآن کریم در رابطه با عفاف و حجاب بیان شده که برخی از این موارد مردان را نیز شامل می شود، افزود: اولین دستور در سوره احزاب  به مقوله گفتار پرداخته است که در گفتار باید عفیف و مراقب سخن خود باشیم،

حجت الاسلام طالعی بیان کرد: وجود عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و بنیان خانواده را صیانت می کند، البته این موارد به معنی مخالفت اسلام با حضور زنان در جامعه نیست اما این حضور و فعالیت باید ضابطه مند باشد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که ضرورت رعایت عفاف و حجاب فقط مختص به بانوان نیست و مردان نیز بایستی عفیف باشند، همچنین حجاب تنها لباس بر تن کردن نیست و زنان ضمن این پوشش باید تقوا هم داشته باشند.

حجت الاسلام طالعی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه جهاد زن، تحمل بدخلقی های شوهر است، گفت: حق شوهر بر زن، از هر حق دیگری بیشتر و برتر است.

وی با بیان اینکه زن نباید شوهرش را غضبناک کند، افزود: زنی که شوهرش از او ناراضی باشد اعمال او مورد قبول واقع نمی شود و نباید بدون اجازه شوهرش چیزی ولو صدقه به کسی بدهد، حتی روزه مستحبی بگیرد .

حجت الاسلام طالعی حسن معاشرت و خوشرفتاری را وظایف مشترک زن و مرد دانست و افزود: زن و مرد باید از هرگونه بدرفتاری و ترش رویی نسبت به همدیگر خودداری کرده و در تحکیم زندگی خانواده گی همکاری و همراهی داشته باشند.

وی همکاری و هماهنگی در امورات را برای زندگی موفق لازم دانست و تاکید کرد: زن و مرد هر دو موظف هستند در حد توان و مقتضای عرف زمان، مکان و موقعیت در رشد و پرورش فرزندان کوشا باشند.

حجت الاسلام طالعی یاد آوری کرد: حجاب مربوط به ظاهر و پوشش است و عفاف به حوزه خود سازی درونی باز می گردد و نیاز است همانگونه که به پوشش ظاهری تاکید می کنیم به خود سازی و زیبا سازی درون هم تاکید داشته باشیم.

 وی ادامه داد:حجاب و عفاف مکمل هم هستند و اگر در راستای یکدیگر رشد کنند می توانند به تعالی سجایای انسانی منجر شوند.

مسئول نمایندگی سپاه مراغه اضافه کرد: باید پیامدهای حجاب و عفاف برای مردم تشریح و با ارائه کار فرهنگی یک الگوی مناسب و ارزان قیمت از نظر پوشش برای افراد معرفی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها