روایتی از زندگی شهید؛

شهید ناصر نوری / وی نماد یک انسان بااخلاق بود

شهید ناصر نوری، در پادگان دوره تیپ 55 هوابرد شیراز درحالی‌که دوره تکاوری می‌دید براثر اصابت گلوله به آرزویی که می‌خواست رسید و در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۴۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، شهید ناصر نوری در سال 1329 در شهر تهران متولد شد و پس از طی کردن دوران کودکی وارد مدرسه شد.

 

شهید ناصر نوری / وی نماد یک انسان بااخلاق بود

 

مریم نوری خواهر شهید نوری می‌گوید: ناصر از همان دوران کودکی به نماز علاقه خاصی داشت و وقتی به سن 9 سالگی رسید، همراه پدرم برای ادای این فریضه الهی به مسجد محل می‌رفت.

وی افزود: وقتی برای شرکت در نماز جماعت به مسجد می‌رفت، به‌عنوان موذن نیز ایفای نقش می‌کرد و پس‌ازآن در جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کرد و در سن 12 سالگی برای آموزش قرآن نزد استاد معنوی می‌رفت و هم‌زمان با آن به تحصیل هم ادامه می‌داد.

خواهر شهید تصریح کرد: آن‌قدر برای خواندن نماز اول وقت اشتیاق داشت و زود تراز بقیه اقدام می‌کرد که به یاد ندارم کسی او را حتی برای نماز صبح بیدار کرده باشد.

نوری توضیح داد: ذوق و شوق وی برای شنیدن سخنان روحانیونی نظیر آیت‌الله بهشتی و طالقانی موجب می‌شد تا نوارهای ضبط‌شده سخنان آن بزرگواران را تهیه و در جمع‌های شبانه برای دیگران تکرار می‌کرد.

وی در مورد اخلاق و رفتار برادر شهیدش خاطرنشان کرد: احترام به بزرگ‌ترها و حتی افراد کوچک تراز خودش و رفتار ملایم وی با دیگران موجب می‌شود تا هنوز هم در جمع فامیل از او به‌عنوان یک انسان بااخلاق یاد کنند.

خواهر شهید نوری بیان کرد: سن 17 سالگی وی با آغاز انقلاب مقارن شد و فعالیت‌های انقلابی نیز، به دیگر تلاش‌های او افزوده شد و یکی از بزرگ‌ترین آرزویش این بود که پیروزی انقلاب را ببیند و برای رسیدن به هدف و آرزویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

نوری تصریح کرد: پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره)، ضبط و پخش فرمایشات امام و دیگر روحانیون مبارز در قالب نوار کاست، ازجمله فعالیت‌های انقلابی این شهید سربلند بود.

وی گفت: زمان خدمت وی هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی شد و همچنان اعتقاد داشت که باید از میهن دفاع کند و در جواب خانواده که اصرار به ماندن او داشتند می‌گفت: اگر من و جوانان هم سن و سال من به جنگ با دشمن نرویم، غفلت ما موجب شادی دشمن شده و در پی آن به خود اجازه تجاوز به حریم کشور ما را می‌دهد.

خواهر شهید افزود: وی در خرمشهر در پادگان دوره تیپ 55 هوابرد شیراز در حال تمرین دوره تکاوری براثر اصابت گلوله شهد شیرین شهادت را نوشید و به آرزوی خود رسید و در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

مریم نوری در پایان متذکر شد: اکنون ادامه دادن راه شهدا برای حفظ اسلام و آرمان‌های این انقلاب و پاسداری از خون سرخ شهیدان، از وظایف اصلی ما است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار