خبرهای داغ:
در قالب دو جلد صورت مي‌گيرد

چاپ گزيده كتاب امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت

مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از چاپ كتاب گزيده امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت تا پايان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۴۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب گزیده امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت اظهار کرد: این کتاب در گذشته به صورت هشت جلدی و به عنوان کاری از حلقه ترجمه مرآت چاپ شده بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این گزیده به صورت دو جلدی آماده شده است. می‌توان بیان کرد مجموعه امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت پژوهش‌نامه تطبیقی در عرصه شیعه‌شناسی و بررسی مذاهب اسلامی است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه نویسنده این کتاب به تبیین ارکان فکری مکتب شیعه پرداخته است گفت: چیستی تاریخ مذهب تشیع از آغاز تا امروز و مقایسه با سایر مذاهب اسلامی و ویژگی‌ها و امتیازات آن و پژوهش در زندگی و سیره و سخن امام صادق(ع) از جمله مباحث این کتاب است و مدخل ورودی کتاب به مطالعات تشیع‌پژوهی می‌پردازد.

وی عنوان کرد: در این اثر واکاوی اولیه در بحث انگیزه تقریب، مباحث فقهی، کتب حدیثی و رجالی صورت می‌گیرد و سپس به زندگانی امام صادق(ع) می‌پردازد.

روحانی یادآور شد: شکل‌گیری آوازه و رواج مذاهب چهار گانه، روند درگیری بین مذاهب و شکل‌گیری و گسترش مذهب جعفری از جمله مباحث جلد اول این کتاب است.

وی با اشاره به مباحث جلد دوم این اثر گفت: شاگردان و راویان حدیث امام، تدوین علم، امام صادق(ع)، یاران و شاگردان، مذاهب چهارگانه نگاهی از درون و بیرون، برداشت‌هایی از سیره و تعالیم امام صادق(ع)، امام صادق(ع)، مناظره‌ها و پاسخ‌ها و فرزندان و نوادگان امام از جمله مباحث مطرح شده در این جلد است.

جلد اول و دوم کتاب گزیده امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت با شمارگان هزار عدد به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب تا پایان سال منتشر می‌شود.

ارسال نظرات