خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان ضمن قدردانی از 17سال خدمت صادقانه و مدیریت انقلابی حجت الاسلام سیدرضا تقوی در کسوت ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و آرزوی توفیق برای رییس جدید این نهاد، گفت: قریب به 900 نهاد نماز جمعه کشور شبکه‌ای بزرگ برای خنثی کردن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن است.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۶۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آغاز فصلی نو در فعالیت‌های نهاد مقدس نماز جمعه کشور، این نهاد الهی را شجره‌ای طیبه و شبکه‌ای عظیم و گسترده شامل قریب به 900 تریبون وعظ خواند که نقشی بی‌بدیل در آرامش جامعه، دفع فتنه‌ها، حضور مردم در دفاع مقدس و صحنه‌های خطیر تاریخ انقلاب اسلامی داشته است.

امام جمعه دامغان، نماز جمعه را میعادگاه وحدت، تقوا و بصیرت خواند که هر هفته میلیون‌ها انسان مؤمن و انقلابی در آن گردهم می‌آیند و خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی، پشتیبانی از اسلام، انقلاب، آرمانهای شهدا و ارزش‌ها همواره ویژگی این شبکه بزرگ بوده که توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند و وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی گسترش می‌دهد.

خطیب نماز جمعه دامغان با قدردانی از 17سال خدمت صادقانه و مدیریت انقلابی حجت الاسلام سیدرضا تقوی در کسوت ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور وی را از افتخارات ایران اسلامی و سرزمین پاک و عالم پرور دامغان خواند و با آرزوی توفیق برای رییس جدید این نهاد، اظهار داشت: رساندن تعداد ائمه جمعه کشور از 400 نفر به قریب 900 نفر و تأمین و هزینه میلیاردها تومان برای ساخت مصلی‌های نماز جمعه از جمله خدمات دوران مدیریت حجت الاسلام والمسلمین تقوی بوده است.

وی با بیان اینکه همه چیز برای درخشش بیش از پیش نهاد نماز جمعه در دوران مدیریت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری آماده است، اضافه کرد: ستاد نماز جمعه دامغان نیز به عنوان نهادی مردمی، جایگاه خدمتگذاری و محلی برای وحدت با خدامی بی‌ادعا که در راستای خدمت به فرهنگ اسلامی و مردم خدمت می‌کنند همواره پذیرای نیروهای خلاق و علاقمند برای اقامه هر چه باشکوه‌تر فریضه مبارک نماز جمعه است.

نظارت بر فضای مجازی گسترش یابد/ دولتمردان در حل مشکلات مردم سستی نکنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه‌سازی گسترده دشمنان برای شکل دادن فتنه‌ اخیر از ماه‌ها قبل بالاخص در بستر فضای مجازی و پیام رسان تلگرام، اظهار داشت: دشمنان خارجی و هدایت کنندگان فتنه در داخل با تعیین سه هزار سرشاخه و قریب به 100 گروه سازمان یافته به دنبال زدن ضربه‌ای اساسی به کشور و انقلاب ما بودند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه تشویش اذهان عمومی، ایجاد کمپین‌های مختلف، طراحی شعار، تشویق به مبارزه با نیروهای انتظامی، مرتبط سازی افراد داخل و خارج کشور و مبادله فراوان پول از جمله زمینه سازی‌هایی بود که از سوی آمریکا، اسرائیل غاصب و سعودی‌ها و همکاری شبکه منافقین و سلطنت‌طلب‌ها انجام شد، افزود: فضای مجازی مأوای قرارگاه‌های آشوب برای فتنه‌گران در اغتشاشات اخیر بود.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما انقلاب، کشور، آرمان‌ها و ارزش‌هایشان و ولایت را دوست دارند، برای حفظ آنها به میدان آمدند و دشمنان را بار دیگر ناکام کردند اما در این بین نباید مطالبات بحق مردم فراموش شود؛ تمرکز دولت باید بر هم افزایی و وحدت، رفع ضعف‌های داخلی و حل مشکلات مردم باشد، دولتمردانی که هر یک حقوق‌های چندین میلیونی می‌گیرند نباید در حل مشکلات مردم سستی کنند و اجازه دهند بخاطر بی‌توجهی آنان رهبر معظم انقلاب مورد تهمت و توهین بدخواهان قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با ذکر این مطلب که البته مردم نیز باید با بصیرت و وحدت به مسئولان در حل مشکلات کمک کنند و انتقادات منصفانه داشته باشند، اضافه کرد: خدمات بسیار زیادی در طول عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های زیربنایی، صنعت، آب و انرژی، ارتباطات، راه‌ها، بهداشت و درمان و ... انجام شده که معدود مشکلات موجود نباید سبب فراموش کردن آنها شود، مبادا با رخنه فریب‌کاران دشمنان اصلی اسلام و ایران یعنی آمریکا و اسرائیل و ده‌ها سال ظلم و تجاوزگری آنان و متحدانشان را فراموش کنیم.

گفتنی است، تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت اسوه محبت و صبر و مقاومت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با تأکید بر ضرورت الگو قراردادن آن حضرت از سوی پرستاران خدوم شاغل در دستگاه بهداشت و درمان، گرامیداشت یاد و خاطره شهید بخارائی و شهدای گرانقدر فدائیان اسلام، همدردی با خانواده‌های داغدار 32 جانباخته سرافراز نفتکش سانچی و بزرگداشت هفته شورای آموزش و پرورش از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها