نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها به مدیریت دلسوز و پایبندِ به انقلاب نیاز دارد نه مدیرانی که تا دیروز جیب خالی داشتند و امروز پُز عالی دارند.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۶۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک بابیان اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی است، گفت: بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها به مدیریت دلسوز و پایبندِ به انقلاب نیاز دارد نه مدیرانی که تا دیروز جیب خالی داشتند و امروز پُز عالی دارند.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و ظرفیت‌های بالقوه کشور را به سمت تولید صادرات محور سوق داد تا شاهد رشد و توسعه کشور باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مردم را در پیشبرد اهداف نظام تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا شاهد رونق و توسعه کشور باشیم و با استفاده از مردم‌سالاری دینی حاکم بر جامعه در راستای افزایش امید در جامعه حرکت کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: ایران اسلامی از ظرفیت‌های گوناگونی در بخش کشاورزی و صنعتی برخوردار است که نباید از آن غافل شد، در عرصه‌های مختلف نیز کشور از قدرت صادرات برخوردار بوده که باید این ظرفیت‌ها را فعال کرد تا بتوانیم در بازارهای جهانی حاضر شویم.

خودکفایی در گرو مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی‌های کاربردی است

وی افزود: خودکفایی در گرو مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی‌های کاربردی است و با تکیه بر آن می‌توان صادرات را نیز رونق بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به 29 دی‌ماه روز «غزه» اشاره کرد و گفت: سال‌ها است که جبهه مقاومت متشکل از لبنان، ایران و فلسطین در برابر رژیم سعودی، آمریکا و اسرائیل شکل گرفته که تا رسیدن به هدف نهایی که سرکوب رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان تأکید و تصریح کرد: دشمنان به دنبال غارت منابع جهان اسلام هستند و از توطئه‌های مختلف برای آسیب رساندن به مسلمانان استفاده می‌کنند.

مسئله فلسطین و غزه را مهم‌ترین مسئله جهان اسلام 

وی مسئله فلسطین و غزه را مهم‌ترین مسئله جهان اسلام دانست و بابیان اینکه ملت ایران از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند گفت: مردم‌سالاری دینی و آزادی اندیشه به برکت ولایت‌فقیه در ایران وجود دارد و همه ما باید قدردان این نعمت بوده و از ارزش‌های نظام اسلامی حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به روز هوای پاک اشاره کرد و گفت: در هر روز خودروها در کشور بیش از 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند و با این میزان مصرف سهم 50 درصدی را در آلودگی هوا به‌ویژه در کلان‌شهرها به خود اختصاص می‌دهند.

لزوم اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر لزوم اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه آنچه امروز به عاملی برای آلودگی بیشتر هوا تبدیل شده مصرف بی‌رویه سوخت در کشور است.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی از یک سو اقدامی کارآمد در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر برای حفاظت محیط زیست امری ضروری است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم پرهیز از شعار در حوزه اصلاح الگوی مصرف و توجه عملی به آن تاکید کرد و گفت: برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر اقدامات در این حوزه باید راهکارهای عملیاتی تدوین شود.

حفظ محیط‌ زیست نیازمند فرهنگ‌سازی

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه حفظ محیط‌ زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: در این راستا همه باید در میدان عمل حضور داشته باشند و کمک کنند، البته مسئولان هم باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم سازند تا مردم دسترسی مناسب به امکانات حمل‌ونقل عمومی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید در مکان‌یابی واحدهای صنعتی دقت کرده و اجازه ندهند کارخانجات در حاشیه شهرها احداث شوند؛ کاشت درخت و نگهداری از فضای سبز موجود هم یکی دیگر از راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی هوا است و بایستی برنامه‌ریزی مناسبی برای کاشت درخت سازگار با اقلیم منطقه در دستور کار قرار گیرد.

معرفی حضرت زینب(س) به عنوان الگوی قابل دسترس برای زنان 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب شیر زن کربلا بود که با بیانات و سخنان بسیار حکیمانه توانست واقعه عاشورا را زنده نگه دارد، تمام بانوان جامعه اسلامی ایران باید از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: حضرت زینب(س) بهترین الگو برای بانوان بوده و باید جایگزین الگوهای غربی شوند که امروزه مورد استقبال برخی از جوانان قرار گرفته است.

وی افزود: هنر در ایران اسلامی باید هنر انسانیت، شرف، دین و یاری‌گری اسلام باشد و روشن کردن ذات پلید دستگاه اموی بهترین هنر حضرت زینب(س) بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات