به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان مراسم پیوند آسمانی دو زوج بسیجی توسط توسط پاییگاه کریمه اهل بیت (علیه السلام) حوزه بسیج خواهران سپاه زرند برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۸۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان کرمان، به جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در راستای فرمایشات  امام خامنه ای (مدظله العالی) وبه همت پایگاه مقاومت کریمه اهل بیت (علیه السلام) حوزه بسیج خواهران سپاه زرند مراسم پیوند دو زوج بسیجی سرکار خانم مهناز اسماعیلی وآقای هادی سعیدی و با حضور ،حجت الاسلام ایزدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه ، سرگرد محمد کارگرجانشین فرمانده سپاه زرند حجت الاسلام عربزاده مدیر حوزه علمیه زرند وامام جماعت مسجد ابالفضل (علیه السلام)  و جمعی از بسیجیان عزیزدر مسجد ابالفضل (علیه السلام)برگزار گردید
در حاشیه این مراسم خانم جعفر زاده فرمانده این پایگاه گفت:  هدف از برگزاری این جشن، اولا تبیین و تقویت جایگاه مساجد در گسترش فرهنگ ازدواج آسان در راستای فرمایشات امام خامنه ای (مدظله العالی)  است و ثانیا نشان دادن این موضوع به مردم است که مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، نقش موثر فرهنگی در عرصه‌های مختلف از جمله ازدواج دارد. چرا که دین مقدس اسلام یکی از مهمترین مراحل تکاملی انسان ازدواج می داند و می توان گفت ازدواج بعد از متولدشدن مهمترین واقعه زندگی محسوب می شود،اسلام با در نظر گرفتن نیازهای واقعی و طبیعی انسان از یک سو و با عنایت به مصالح فرد و اجتماع از سوی دیگر ،ازدواج را به عنوان بهترین را و مناسب ترین شیوه برگزیده است و. نکته دیگر با توجه به اینکه رویکر سپاه وسبیج مسجد محوری است ومسجد مهم‌ترین و بنیادی‌ترین پایگاه عبادی و اجتماعی اسلام است با صحبتی که با خانواده این دو بزرگوار انجام شد موافقت کردند این این مراسم به دور از هزینه های اضافی در این مکان مقدس برگزار گردد و متذکر شوم که مراسم ازدواج دخترم که جزء همین پایگاه است والان هم با همسرش در سپاه زرند مشغول خدمت است در مسجد برگزار شد . 
وی افزود : ایجاد زمینه ازدواج آسان وپیوند آسمانی با حضور زوج‌های بسیجی  با هدف گسترش ازدواج آسان و فرهنگ‌سازی این موضوع در جامعه باید نهادینه شود ولازم است در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها جامعه استفاده کرد.طی دو دهه اخیر به ندرت مراسم عقد و ازدواج در مساجد کشور انجام می‌شود، برنامه‌ای که درگذشته، در مساجد انجام می‌شد، برنامه ای که در سال های اولیه پس از انقلاب به ویژه برای رزمندگان دفاع مقدس، در مساجد انجام می شد. وبرگزاری چنین برنامه هایی موجب تقویت جایگاه این خانه های خدا در سطح محلات می شود. این موضوع نشان دهنده رعایت قداست مساجد توسط مردم است واز طرفی. احیای کاکردهای مساجد لازمه تحقق «محله ی مسجد محور» در کشور است
فرمانده پایگاه کریمه اهل بیت (علیه السلام) ،با بیان اینکه  تربیت و پرورش انسان در مساجد نشان‌دهنده انسانی با کمال و سعادت‌مند است افزود: تربیت و پرورش انسان‌ها در مساجد و مراکز دینی مذهبی سبب مصون نگه داشتن از ناهنجاری‌ها به ویژه ترفندهای دشمنان می‌شود واز طرفی مساجد مرکزی برای تحولات فرهنگی در جامعه  است چرا که در مساجد می توان با کارهای فرهنگی محیط جامعه را تغییر و زمینه ارتقاء بنیه فرهنگ دینی مردم را فراهم کرد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از طرف  فرمانده سپاه زرند به این دوزوج بسیجی سفر زیارتی مشهد مقدس اهداء شد .

ارسال نظرات