خبرگزاری بسیج: امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر، از مسئولان و خیرین خواست برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی یا مدارس اسلامی به منظور جذب جوانان به مسجد و جلوگیری از تشدید آسیب های اجتماعی در این محله اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۱۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین یونس ستاری، با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به هجمه فرهنگی و تهاجم فرهنگی هشدار داده اند و بر هوشیاری مردم و بویژه مسئولان نسبت به این موضوع تاکید و خاطر نشان کرده اند که اگر من  مسئولیت رهبری را بر عهده نداشتم حتما مدیریت سایت و فضای مجازی را بر عهده می گرفتم.

ستاری اظهار داشت: امروز خاکریز دشمنان ما از پشت مرزها به خانه ها کشیده شده و دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به خانه ها نفوذ کرده و فرهنگ و اصالت خانواده را هدف قرار داده لذا توجه به فرهنگ و خانواده ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مراکز عرضه قلیان در سطح کشور قارچ گونه رشد کرده است و آمارها از کاهش سن اعتیاد حکایت می کند. ستاری ادامه داد: هرکجا   ناهنجاری و آسیب های اجتماعی رشد کند، مفهومش این است که مسئولان در آن بخش کم کاری و کوتاهی کرده اند.

ستاری با اشاره به فقر فرهنگی در این منطقه جنوبی تهران، گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه جوانان در این منطقه، متاسفانه سرانه ورزشی و فرهنگی مدت ها در این محله مورد غفلت قرار گرفته و متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است و مسئولان باید راه حل اساسی برای برون رفت از این مشکل بیندیشند.

وی راهکار کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی در این محله را ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 2500 مترمربع زمین در ضلع غربی و 200 مترمربع زمین در قسمت شرقی مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر، قرار دارد که جزو املاک این مسجد است و ما آمادگی داریم که این زمین ها را در اختیار مسئولان قرار دهیم تا با ساخت مدارس اسلامی، مجتمع فرهنگی ورزشی یا پایگاه بسیج و کارگاه های آموزشی از انحراف جوانان جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ستاری، اذعان کرد: با توجه به گسترش محدوده جغرافیایی تهران، ساخت و سازها و محدود بودن منابع ارضی، قیمت زمین در تهران سرسام آور است و وجود قطعات بزرگ زمین در محدوده شهر برای استفاده در کارهای عام المنفعه یک فرصت بشمار می رود. لذا ما آمادگی داریم که این زمین ها را به رایگان در اختیار مسئولان دولتی یا بسیج و سپاه قرار دهیم تا اقدام به ساخت مجتمع هایی برای آموزش و    جذب جوانان و نوجوانان و یا کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار نمایند.

ارسال نظرات