خبرگزاری بسیج: نشست «آیین آواز ری» با شش اجرای آواز توسط شش خواننده پیشکسوت و جوان به همراه یک مبحث فنی تخصصی، 27 دیماه در شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۱۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،ارائه مبحث فنی تخصصی با عنوان «تحریر و چهچهه در آواز ایرانی» با حضور مرتضی غزنوی (مدرس و خواننده) به همراه حسن علی‌نژاد (کارشناس مجری نشست) در کنار آوازخوانی توسط مرتضی منفرد همراه با تار حمیدرضا منفرد، ساز و آواز حسین نوریانی و ادیب تیرانداز، آواز حسام صحرایی به همراه تار پوریا خاکپور و نی احسان لیوانی و تمبک مسعود عرب، آوازخوانی حمیدرضا منفرد با نی علی عرب خوانساری، ساز و آواز بداهه توسط محمد ابراهیم ذوالقدر و نیز آوازخوانی علی شیرازی (با سه‌تار حسن علی‌نژاد) جزو برنامه‌های این نشست بود.

این خوانندگان، ساکن شهرری و یا مدتی در این شهرستان شاغل بوده یا هستند.

 سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی «آیین آواز» به شناسایی و معرفی چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌ شده آواز ایرانی و همچنین تجلیل از پیشکسوتان این رشته اختصاص دارد.

در دیگر بخش مهم این سلسله نشست‌ها نیز مباحث فنی و تئوریک آوازی ارائه شد.

 امسال، در دومین سال فعالیت این برنامه، برگزارکنندگان آیین آواز آن را به شهرستان‌ها نیز گسترش داده‌اند که آیین آواز ری، پس از زنجان، دومین نشست خارج از مرکز محسوب می‌شود.

نخستین «آیین آواز ری» به کوشش موسسه افق هنر پارسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و شهرداری منطقه ۲۰ از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه 27 دی در فرهنگسرای ولا واقع در میدان نماز شهرری برگزار شد.

ارسال نظرات