خبرگزاری بسیج: قائم مقام شهرداری منطقه 20 از کاشت 100 هزار پیاز لاله در میادین، بوستان ها و معابر شهری این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۲۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران، ابوالفضل حیدری با بیان این مطلب گفت: همزمان با فصل مناسب کاشت پیازهای لاله، 100 هزار پیاز در 10 موقعیت اصلی این منطقه کاشته شد و همزمان با آغاز فصل بهار لاله های رنگین زینت بخش معابر شهری خواهد بود.

حیدری با اشاره به اینکه در نوروز سیمای منطقه 20 لاله باران می شود، افزود: میادین هادی ساعی، شهید بروجردی، شهدای شاملو، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، معلم و بوستان های سطح منطقه از موقعیت های مهم لاله کاری شده است.

وی ادامه داد: پیازها در اوایل بهار به گل می نشینند که برای خالی نماندن فضای کاشت در سه ماهه پایانی سال  با نشاهای گل های بنفشه مزین می شود.

حیدری با اشاره به اینکه لاله گیاهی پیاز دار است ، گفت: به منظور مدیریت هزینه و به ابتکار کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز، پس از بررسی های کارشناسی در صورت امکان، پیازها در اواخر بهار سال آینده جمع آوری خواهند شد و پس از نگهداری و انجام تیمارهای لازم و گرفتن پیازچه های جدید، برای کاشت در پاییز سال بعد مورد استفاده قرار می گیرند.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه های مشاورانی که در حال همکاری با این مرکز هستند این مهم را به انجام می رسانند.

قائم مقام شهرداری منطقه 20 یادآور شد: آموزش های شهروندی در زمینه فضای سبز شهری و توسعه فضاهای سبز خانگی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری این منطقه برای حفظ و نگهداشت بوستان ها و فضاهای سبز موجود است که با ارائه دوره های آموزشی و مشاوره های تخصصی رایگان این مهم از سوی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه در حال انجام است.

بر اساس این گزارش با توجه به زمان کاشت پیاز های لاله ، دوره های آموزشی با همین عنوان در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 واقع در بزرگراه شهید کریمی، بوستان فجر در حال برگزاری است و شهروندان علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های  96029547و 96029549 تماس بگیرند.

ارسال نظرات