رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

حضرت زینب(س) بنیانگذار روایتگری جهاد و شهادت است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در شب خاطره دفاع مقدس گفت: بنیانگذار روایتگری معارف جهاد و شهادت با زبان ادبیات و هنر، حضرت زینب کبری(س) است و هم اوست که رازدار و رازدان این واقعه عظیم و تبیین گر فلسفه قیام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزاری شب های خاطره به این اقدام ایشان تاسی می کند.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۴۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حجت الاسلام  محمد تقی محمدیان در ادامه با تاکید بر جایگاه شهیدان و حماسه سازان دوران دفاع مقدس گفت: در مقام شهید همین بس که خداوند مادح شهداست.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم بندگان خدا را یارای دستیابی به کنه اسماء و صفات الهی نیست و حال آنکه خداوند متعال شهید را در یکی از این صفات و اسمائ شریک خود کرده است و آن عبارت است از صفت « حی». آنجا که می فرماید: « وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ ».
حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: برگزاری شبهای خاطره دفاع مقدس حوزه هنری کمترین کاری است که می توان برای شهدا انجام داد و امید که با این کار، خود را به شاهراه نورانی شهدا گره بزنیم.
وی در پایان سخنان خود به حادثه غمبار نفتکش سانچی اشاره کرد و گفت: امروز در محفل بزرگداشت شهدای غواص، در خدمت خانواده محترم شهید خدمت، مرحوم مهندس بهرام اتحاد نیز هستیم که در مسیر جهاد اقتصادی و در راه اعتلای جمهوری اسلامی جان به جان آفرین تسلیم کردند و این به یقین امتداد همان راهی است که شهدا در دوران دفاع مقدس آن را طی کردند.
 در ششمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی آقایان سرهنگ پاسدار مهدی قلی رضایی، سرهنگ خلبان عباس مقصودی و رزمنده بسیجی سید جعفر حسینی به بیان خاطراتی از عملیات کربلای 4 و 5 پرداختند.
همچنین در این برنامه از خانواده مرحوم مهندس اتحاد که در سانحه نفتکش سانچی در راه خدمت به اقتصاد میهن اسلامی به لقائ الله پیوسته، تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار