خطیب جمعه بافت:

مسدود کنید یا نکنید کار ندارم، ولی حرف این است که فضای مجازی را مدیریت کنید

چند روز قبل آقای رئیس‌جمهور بیان داشت رفع مشکلات مردم با شعار دادن نمی‌شود، ما هم همین را می‌گوییم، شعار ندهیم، از شعار دادن فاصله بگیریم،مسئولین گزارش بدهند برای اشتغال چه کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۵۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به حادثه‌ی نفت‌کش سانچی اشاره کرد و بیان داشت: حادثه تلخ و دل‌خراش جان باختن کارکنان نفت‌کش ایرانی که براثر اصابت یک کشتی باری چینی رخ داد، ملت ایران و خانواده‌های آن‌ها را داغدار کرد که انتظار می‌رود مجلس و مسئولین ابعاد مختلف این حادثه را بررسی و هر چه سریع‌تر علل این تصادم غم‌انگیز را مشخص کنند‌ تا التیامی بر زخم‌های خانواده‌شان و مانع شایعه‌پراکنی شود.

امام‌جمعه بافت در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) ابراز داشت: این‌که روز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار می‌نامند نه‌فقط به خاطر این‌که حضرت زینب(س) امام سجاد(ع) ، امام زمانش را پرستاری می‌کرد، بلکه علت این‌که روز ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار است به خاطر پرستاری حضرت زینب(س) از اندیشه اسلامی و انقلاب امام حسین(ع) در مقابل دشمنان بود.

وی افزود: اگر پرستاری حضرت زینب(س) از تفکر اسلام و قیام سیدالشهداء نبود، استکبار و یزید زمان انقلاب امام حسین(ع) را از بین می‌برد چراکه آن‌ها به دنبال براندازی اسلام بودند. حال چگونه حضرت زینب(س) مدیریت کرد که دشمنانی که می‌خواستند با ذلت کشاندن اسرا و 84 زن و بچه به‌وسیله‌ی نان و حلوا، به‌وسیله‌ی تحریم، به‌وسیله‌ی کتک زدن و گرسنگی انقلاب امام حسین(ع) را از پای درآورند شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما باید پرستاری از انقلاب و انقلابی گری را از حضرت زینب(س) بیاموزیم. انقلابی بودن به تبعیت از ولایت است و تبعیت از ولایت؛ اول در مقابله‌ی با استکبار است، چراکه به این نتیجه رسیده‌ایم که در حفاظت از انقلاب و مقابله‌ی با آمریکا نه زبان مذاکره بلکه یک زبان است که به عقب میراند و آن زبان زور و قدرت است و تا هر وقت با این زبان زور و قدرت با آمریکا برخورد کنیم، او ذلیل و شکست‌خورده خواهد بود.

وی تأکید کرد: این روحیه‌ی انقلابی، دشمن را نابود می‌کند، نه این‌که خودمان ناخواسته فضایی برای ورود استکبار در داخل بازکنیم که متأسفانه با بی‌توجهی مسئولان وزارت ارتباطات فضای سوءاستفاده غرب فراهم‌شده است. امروزه مدیریت دوسوم فضای مجازی کشور در اختیار بیگانگان است و کنترلی روی آن نداریم، بیش از 8 هزار کانال تلگرام با محتوای مجرمانه و غیراخلاقی وجود دارد که علی‌رغم دستور قضایی بربستن آن‌ها اما وزارت ارتباطات هیچ توجهی به مسدود کردن آن‌ها ندارد.

خطیب جمعه بافت عنوان کرد: مسدود کنید یا نکنید کار ندارم، ولی حرف این است که فضای مجازی را مدیریت کنید، واقعاً الآن مدیریت می‌کنید؟ این فضای مجازی، این بی‌عفتی‌ها، این شهوت‌رانی‌ها و این جسارت‌ها علیه امنیت نظام، این‌که علیه نظام دسیسه و توطئه می‌کنند و ما بی‌توجه باشیم، بعد بدون مدیریت قوی و بدون نظارت افتخارمان رفع فیلتر از تلگرام باشد، که به گفته‌ی آیت‌الله مکارم شیرازی(دامة برکاته) این کار مسئولین خواسته یا ناخواسته آن‌ها را نوکر بی‌اختیار آمریکا قرار می‌دهد.

امام‌جمعه بافت به دومین مورد در تبعیت از ولایت اشاره کرد و گفت: دومین مورد تبعیت از ولایت در اقتصاد مقاومتی است. امروز مردم در معیشتشان مشکل‌دارند، بعضی از فقرا و نیازمندان برای گذران زندگی خود در تنگنا قرار دارند، مشکل بیکاری جوانان پدر و مادرها را آزار می‌دهد، بی‌کاری در کشور غوغا می‌کند، بی‌کاری خانواده‌ها را از هم می‌پاشد، این‌ها را باید حل کنید.

وی ادامه داد: چند روز قبل آقای رئیس‌جمهور بیان داشت رفع مشکلات مردم با شعار دادن نمی‌شود، ما هم همین را می‌گوییم، شعار ندهیم، از شعار دادن فاصله بگیریم، الآن 10 ماه از سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌گذرد، خب! مسئولین گزارش بدهند برای اشتغال چه کرده‌اند. نتیجه‌ی آزمون استخدامی فولاد که از هر نفر 50 هزار تومان گرفتند چه شد و چند نفر مشغول به کار شدند. سیاه نمایی نکنیم، شعار و آمار بی‌خود ندهیم.

حجت‌الاسلام مهدی زاده در پایان گفت: البته من نمی‌گویم کار نشده بلکه کارهای خوبی هم شده که باید تشکر کرد، سد آهوئیه که به گفته‌ی پیمانکار سال 88 کلنگ زنی شد اما تا سال 94 رها شد که الحمدالله بعد از دو سال به بهره‌برداری رسید، یا کارخانه‌ی کرک که در حال فعالیت است جای تشکر دارد، ولی مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران برطرف نشده که مسئولین باید در رفع مشکلات فعال و کوشا باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار