نماینده ولی فقیه در استان البرز ضرورت نظارت بر فضای مجازی را مهم خواند و گفت: راهبرد استکبار در راستای اجرای جنگ نرم است و برای رسیدن به این هدف از فضای مجازی بهره می گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۹۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه امروز 29 دی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) در پنجم جمادی‌الاولی، گفت: زینب کبرا (س)، با بصیرت تمام، آثار کربلا را حفظ کرده، با شجاعت به انسان‌ها عرضه کرد؛ درعین‌حال، سرآمد علوم بود و به عقیله، یعنی دارنده‌ی ثبات بالا در تعقل مشهور شد و امروز شایسته است که همه، بخصوص بانوان جامعه، به مطالعه ابعاد وجودی و بیانات ایشان بپردازند.

 

ضرورت نظارت بر فضای مجازی/ راهبرد استکبار در راستای اجرای جنگ نرم است

 

وی با اشاره به نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز پرستار، خاطرنشان ساخت: این روز را به تمام پرستاران خدومی که بدون توقع و از روی صدق و صفا، رنج نگهداری از بیماران را تحمل می‌کنند خسته نباشید و خدا قوت میگوییم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه رفیع پرستاری از بیماران، گفت: در بیان رسول خدا (ص)، هر کس یک شبانه‌روز از بیماری پرستاری کند، در بهشت هم‌نشین ابراهیم خلیل‌الله (ع) خواهد بود و اگر کسی در رفع حوائج و مطالبات بیماری تلاش کند، گناهان او آمرزیده می‌شود.

وی با تأکید بر رفع مشکلات صنفی این قشر خدمتگزار، تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی، دستگاه‌های مسئول و همچنین دادستان محترم باید توجه و نظارت بیشتری بر امور بیمارستان‌ها و مجموعه‌های درمانی داشته باشند تا انشاء الله هر مشکلی وجود دارد، سریع‌تر برطرف شود.

امام‌جمعه کرج با تسلیت حادثه‌ی کشتی نفت‌کش ایرانی و درگذشت ۳۲ خدمه‌ی آن، به خانواده‌های این عزیزان، یادآور شد: می‌بینید که چطور دشمنان ما از هر اتفاقی، علیه اسلام و انقلاب استفاده می‌کنند، خواسته مردم و خانواده‌های مصیبت‌دیده، بررسی علل حادثه و بررسی قصورات احتمالی و برخورد قاطع با متخلفین، در فضایی آرام و از مسیر قانونی است که اجازه سو استفاده به کسی داده نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار مهم رهبر انقلاب با حاضران در سیزدهمین گردهمایی بین‌المجالس اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه پربار مطالب مختلفی ازجمله امکان شکست استکبار در میدان جنگ نرم، مانند شکستی که در عرصه جنگ سخت خوردند و لزوم توجه مسلمین به مسئله فلسطین و جنبه‌های مختلف آن طرح شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همچون امام راحل (ره)، دفاع از فلسطین و آرمان قدس را وظیفه‌ی همه‌ی مسلمین می‌دانند و تأکیددارند که نباید تصور شد که مقابله با اسرائیل بی‌ثمر است، بلکه این مجاهدت‌ها به نتیجه خواهد رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز غزه در ۲۹ دی‌ماه، گفت: غزه خط مقدم مقابله با اسرائیل است و ازنظر جغرافیایی هم استراتژیک بوده و بهترین منطقه جهت ضربه زدن به اسرائیل است.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر مسلح شدن اهالی این منطقه، تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی بر این منطقه مسلط شود و کنترل نوار غزه را به دست بگیرد، پیروزی بزرگی در راستای حفاظت از خود به دست می‌آورد؛ لذا به‌شدت تلاش می‌کند تا نیروهای مقاومت در این منطقه را از میان بردارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطین، خاطرنشان ساخت: مقاومت نیروهای کوچک حماس و پیروزی آن‌ها در این جنگ نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی پیروز است.

وی گفت: رهبری موضوع فلسطین را عامل وحدت جهان اسلام و پیروزی امت دانسته و تأکیددارند که نباید گذاشت جنایات آمریکا و اسرائیل در این منطقه به فراموشی سپرده شود؛ در مقابل آن‌ها هم سعی می‌کنند توسط ایادی خودشان در داخل کشور، بی‌تفاوتی نسبت به اسرائیل را تبلیغ کرده و شعار و آرمان رهایی قدس را از مردم بگیرند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به تأکیدات ایشان مبنی بر بیان دروغ‌های آمریکا درباره‌ی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، یادآور شد: همین غوغاهای که آمریکا برای ماندن در سوریه به راه انداخته یا عملکرد آن‌ها در مواجهه با مسائلی مانند برجام، خود گویای همین مطلب‌اند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا که دائماً از بدی‌های برجام می‌گوید و آن را یکی از اشتباهات بزرگ دیپلماسی آمریکا می‌داند و دائماً سعی می‌کند با شرارت، اثرات آن را خراب‌تر کند، به دلیل منافع فراوان استراتژیکی این پیمان‌نامه برای اسرائیل و آمریکا، باز هم از برجام خارج نشد و تعلیق چندماهه‌ی تحریم‌ها را امضا کرد؛ البته هم‌زمان و به نفع صهیونیست‌ها تحریم‌های جدیدی وضع کرد و ۱۴ شخصیت و نهاد ما را به لیست تحریم‌ها اضافه کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: دوستانی در داخل ادعا می‌کنند که برجام “الی یوم القیامه ” دستاورد دارد؛ روشن کنند که این دستاوردها چه چیزهایی است؟ و این دستاورد، برای چه کسانی است؟! مهم‌ترین دستاورد برجام باید برداشته شدن تحریم‌ها می‌بود که هنوز بعد از دو سال از اجرای آن و از بین بردن داشته‌هایمان، هنوز هیچ خبری نیست.

وی با بیان اینکه هدف اصلی سیاستمداران آمریکایی، تغییر نظام در ایران از طریق نفوذ و استحاله فرهنگی است، گفت: دائماً بر این مسئله تأکید می‌کنند و اخیراً هم وزیر امور خارجه آمریکا به‌طور رسمی گفت سیاست ایالات‌متحده، فراهم کردن شرایطی است که به گذار قدرت در حاکمیت ایران منجر شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ناتوانی غرب در مقابله فیزیکی و جنگ سخت با جمهوری اسلامی ایران و دنیای اسلام، گفت: تلاش می‌کنند تا به کمک سرویس‌های اطلاعاتی و استفاده از بسترهای مختلفی چون کتاب و فیلم و بازی و به‌طورکلی ابزار نرم به اهداف خود برسند و در حال حاضر بیشترین بهره را از فضای مجازی می‌برند.

وی ادامه داد: دشمنان به‌وسیله‌ی فضای مجازی، استحاله‌ی ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه و باورهای اعتقادی مردم و از بین بردن روحیه‌ی انقلابی جوانان را دارند؛ در این فضا به‌راحتی به اشخاص فحاشی می‌کنند، شخصیت افراد را تخریب می‌کنند، دین و اخلاق را به سخره می‌گیرند، عفت عمومی را لکه‌دار می‌کنند، مرزهای اخلاق و حریم خانواده را از بین می‌برند و جرائم اقتصادی و مالی مرتکب می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مدیریت دو سوم فضای مجازی ایران در اختیار کشورهای دیگر است و ما کنترلی روی آن نداریم، تصریح کرد: دشمنان به‌طور مکرر اعلام می‌کنند قصد تغییر فرهنگ و سبک زندگی جامعه ایرانی را دارند، بااین‌حال -اگر حمل به صحت کرده و نگوییم که خیانت و توطئه است- برخی جریانات داخلی با تجاهل و تغافل از کنار این خطر جدی، به بهانه “جریان آزاد اطلاعات ” می‌گذرند؛ درحالی‌که در کشورهایی چون روسیه و آمریکا این فضا کاملاً کنترل‌شده و با حساسیت بالا، تحت نظر قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از بین بردن آسیب‌های فضای مجازی و استفاده درست از فرصت‌های آن، با بالا بردن سواد رسانه در آحاد مردم، نظارت دقیق بر این فضا و بومی‌سازی آن محقق خواهد شد و لازم است شورای عالی فضای مجازی، سیاست‌هایی مناسب در این راستا تدوین کند، مجلس محترم با سرعت وضع قوانین لازم را داشته باشد و دستگاه قضایی باقدرت تخلفات را مهار کند تا نتیجه‌ی مناسبی حاصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر وجوب رشد علمی جهان اسلام برای مقابله با دشمنی‌های غرب، خاطرنشان ساخت: رهبری همواره جزو مدافعان اصلی حرکت علمی در کشور بوده‌اند و با تأکید بر جنبش تولید علم و نوآوری، به این حرکت جان دادند.

وی افزود: پیشرفت علمی از نیازهای ضروری دنیای اسلام است و در کشور ما مدتی است که کند شده و باید با رفع موانع آن توسط مسئولین، دوباره فعال داده شود.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، بیان داشت: در جلسه‌ای که اخیراً با استاندار محترم داشتیم، خبرهای خوبی از تولید و اشتغال در استان داده شد که ان‌شاءالله خود ایشان در یک نشست خبری، این موفقیت‌ها را به سمع و نظر مردم استان خواهند رساند؛ با روندی که وجود دارد، امید داریم که هیجان بیشتر و قوی‌تری در بحث اشتغال استان ایجادشده، اثرات مثبتی برای اهالی البرز داشته باشد و به ایشان و همکارانشان خدا قوت می‌گوییم.

وی در پایان خطبه‌های نماز، با توصیه همه به انس با کتاب و کتاب‌خوانی، یادآور شد: با توجه به اجرای طرح “وقف در گردش کتاب” در همین مصلای کرج، توصیه می‌شود عزیزانی که توانایی دارند، کتاب‌هایی را برای این مجموعه وقف کنند تا همگان فرصت مطالعه آن‌ها را داشته باشند که ان‌شاءالله اثرات ماندگاری خواهد داشت.

ارسال نظرات