معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
وقف یک امر ماندگار بوده و آثار و نتایج آن پس از مرگ نیز باقی می‌ماند، از همین رو باید این امر در جامعه ترویج و به مردم اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۰۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به امکان ایجاد وقف مشارکتی گفت: یکی از موضوعات مورد توجه اوقاف در افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه وقف، وقف‌های مشارکتی است.

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی افزود: با توجه به اینکه طبق شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور، ممکن است برای افراد امکان انجام وقف بزرگ نباشد، از همین رو به دنبال ترویج فرهنگ وقف مشارکتی هستیم.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به واقفان در زمینه راه‌اندازی وقف مشارکتی و امکان انجام آن تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت‌ها خواهد داشت، اظهارداشت: در واقع وقف یک امر ماندگار بوده و آثار و نتایج آن پس از مرگ نیز باقی می‌ماند، از همین رو باید این امر در جامعه ترویج و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اطمینان‌بخشی به مردم در راستای اینکه موقوفات آنها درست در نیت خود هزینه خواهد شد، یکی از راهکارهای تشویق مردم به انجام وقف است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد که اوقاف، دقیقا طبق نیات واقفان عمل می‌کند.  

موسوی یکی از پشتوانه‌های مالی وقف را فرادستگاهی و متکی به مردم بودن دانست و افزود: همین امر موجب خواهد شد که این مجموعه بتواند اقدامات موثری را در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اگر به دنبال این هستیم، که فعالیت‌های قرآنی کشور را گسترش دهیم، نیازمند ایجاد موقوفاتی هستیم،که بتواند اوقاف را نسبت به پشتوانه مالی، برنامه‌ریزی مدون و دراز مدت در طول زمان بی‌نیاز کند و این امر نیازمند مشارکت بیشتر خیران در این بخش است.

ارسال نظرات