امام جمعه قروه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهان حل معضلات و مشکلات مردم هستند و در این خصوص مردم نیز آگاهی دارند، اما مجریان نمی‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند و بنابراین به دنبال دور ساختن اذهان عمومی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۲۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید ساختن ما از نظام اسلامی است اظهار داشت: این در حالی است که ما امت برتریم و به واسطه امام راحل و جان فشانی شهدا عالم را بیدار کردیم که در این خصوص باید ظاهر و باطن ما نیز یکی باشد.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سال جاری افزود: ما ستاد زکات تشکیل دادیم که از مردم زکات بگیریم و از گندم کار و جوکار و دامدار با شرایط هر فرد که به آن زکات تعلق می‌گیرد ان را پرداخت نماید و ما در این راستا باید کشاورز را تشویق و ترغیب کنیم تا زکات خود را بپردازد و خدا در اینصورت برکت ان را بیش از پیش می‌کند.

امام جمعه قروه با بیان اینکه دشمن به دنبال القا کردن این است که ما نفرین شده ایم و برای همین است که باران نمی‌بارد، به ولادت حضرت زینب (س) اشاره نمود و خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط تقوا را رها نکرد و مبارزه با دشمن از یاد نبرد و ابهت دشمن را شکست و کبروغرور دشمن را با رفتار خود نادیده گرفت و ما امتی هستیم که از چنین الگویی برخورداریم بنابراین توطئه‌های دشمنان در ما نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به ایجاد شبهاتی در خصوص نقد نمودن ائمه اطهار (ع) از سوی برخی افراد افزود: حالا برخی افراد به دنبال این هستند تا اذهان عمومی را از مسائل اقتصادی دور کنند و با فرافکنی مسائلی، چون ایجاد شبهه در خصوص نقد ائمه اطهار (ع) ایجاد کرده اند.

باباییان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهان حل معضلات و مشکلات مردم هستند و در این خصوص مردم نیز آگاهی دارند، اما مجریان نمی‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند و بنابراین به دنبال دور ساختن اذهان عمومی هستند.

به گفته باباییان این توان در وجود انسان ناقص وجود ندارد که بخواهد انسانی کامل که تمامی کائنات به واسطه او خلق شده است را مورد نقد قرار دهد.

وی افزود: این فرافکنی است که به جای پاسخ دادن به مطالبات مردم اینچنین سخنانی بیان کنیم.

حجت الاسلام باباییان در ادامه سخنان خود به سانحه برخورد دو کشتی و غرق شدن کشتی سانچی اشاره نمود و بیان داشت: برخورد کشتی‌ها در دریای چین و کشته شدن ۳۲ نفر از کارکنان و دریانوردان ایرانی جان‌ها را غمگین و ناراحت کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس بین المجالس در تهران گفت: اجلاس بین المجالس کشور‌های اسلامی در تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای پیام‌های بسیار مهمی بوده است.

وی ادامه داد: دشمن اصرار دارد که ما را منزوی نشان دهد که برگزاری این اجلاس نشان داد ایران اسلامی منزوی نیست و با جهان در ارتباط قرار دارد.

باباییان افزود: حضور ملت‌های مسلمان نشان دهنده امنیت بی نظیر ایران اسلامی بود که دشمن به دنبال آن بود که خلاف ان را نشان دهد.

امام جمعه قروه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: دنیای اسلام باید با صراحت و محکم سخن خود را بگوید و در مسائل اساسی سخن و موضع خود را بیان کند.

وی ادامه داد: دنیای اسلام باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه‌های گذشته و تسلط قدرت‌ها تکرار شود

وی افزود: نباید گذاشت که امپراطوری تبلیغاتی غرب که به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود دنیای اسلام را نادیده بگیرد و مسائل اصلی اسلام را محو کند.

باباییان با بیان اینکه صهیونیست‌ها روزی فریاد از نیل تا فرات را سر می‌دادند گفت: امروز صهیونیست‌ها برای حفظ جان خود دیوار به دور خود می‌کشند

وی در بخش پایانی خود به محبت ایرانی‌ها در قلب ملت فلسطین اشاره نمود و بیان داشت: در روز غزه رییس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای را به مقام معظم رهبری ارسال کرده است که سرتاسر این نامه توامان با تشکر و قدردانی و اظهار محبت است و این محبتی که در قلب ملت فلسطین قرار گرفته است ناشی از حمایت‌های ملت ایران اسلامی است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات