امام جمعه موقت بهشهر با بیان اینکه اقتصاد بیمار مانع رشد و موجب توقف جامعه می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در میان جوامع بشری باعث عدم رشد و توقف می‌شود بحث اقتصاد بیمار است که این مهم بیانگر این است که اگر معاملات باطل در جامعه گسترش پیدا کند خود جامعه می‌میرد که مصداق قتل نفس است.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۶۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید عسگری هاشمی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  به بحث معاملات اشاره کرد و افزود: هرگونه معاملاتی که در آن رضایت طرفین نباشد و یا شرایط معامله مشخص نشود، آن معامله باطل است.

وی با اشاره به قاعده اکل مال به باطل افزود: مراد از این آیه خوردن مال به تنهایی نیست بلکه هرگونه تصرف و دست گذاشتن بر مال دیگری اکل مال به باطل است.

امام جمعه موقت بهشهر بیان کرد: کشتن یک جامعه به قتل فیزیکی محدود نمی‌شود بلکه اگر شخصی هم نوع خود را به لحاظ اقتصادی ساقط کند این قتل نفس است.

این مسؤول با بیان اینکه اقتصاد بیمار مانع رشد و موجب توقف جامعه می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در میان جوامع بشری باعث عدم رشد و توقف می‌شود بحث اقتصاد بیمار است که این مهم بیانگر این است که اگر معاملات باطل در جامعه گسترش پیدا کند خود جامعه می‌میرد که مصداق قتل نفس است.

هاشمی‌نسب به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و افزود: شاه زمانی که متوجه شد ملت ایران پذیرای او نیستند کشور را ترک کرد و با این اتفاق شعاع پیروزی در مملکت نمایان شد و این بدان معنا بود که مردم با چشم بصیرت در تمام شهرهای ایران به میدان آمدند و از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کردند.

وی با بیان اینکه باید به مسائل و جریانات اخیر توجه کرد اظهار کرد: گاهی ممکن است مجموعه خدمات‌ رسا نباشد و افرادی تحت فشار قرار بگیرند، همه مسؤولان کشوری نسبت به این مساله اذعان دارند و هیچ کس اصل راهپیمایی مردم را محکوم نکرد اما در این میان برخی افراد سودجو از مطالبه‌گری مردم سوءاستفاده و موج‌سواری کردند.

امام جمعه موقت بهشهر تاکید کرد: مطالبه‌گری حق در تمامی دنیا مرسوم است اما نکته‌ای که حائز اهمیت است اصل بصیرت است و اینکه افرادی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند مسیر خود را از افرادی که با اصل نظام و جامعه مشکل دارند جدا کنند.

این مسؤول گفت: مسؤولان باید زخم‌هایی که بر پیکر جامعه است برطرف کنند چراکه مگس‌ها (دشمنان اسلام) همیشه بر روی زخم‌ها می‌نشینند.

هاشمی‌نسب در پایان گفت: منافقان و بدخواهان هرگز خیرخواه ملت ما نبودند و آنها همان افرادی هستند که به تعهدات خود پایبند نیستند و هر روز به تحریم‌های می‌افزایند، مسؤولان ما باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند این مشکلات را از جامعه بردارند تا دیگر جای پای منافقان و بدخواهان در این مملکت پیدا نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها