خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه‌های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می کنند، اما باید مستقل باشند.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۶۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می کنند، اما باید مستقل باشند.

وی اظهار کرد: روحانیت نباید به جناح و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشد و دلیل اینکه در اغتشاشات اخیر، خطه آذربایجان آرامش خود را حفظ کرد، همین بود.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: حوزه‌های علمیه پیش از این با ثلث اموال و وقف‌ها اداره می‌‌شد، سازمان اوقاف و امور خیریه باید بودجه حوزه‌های علمیه را جدی بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به پیشینه روشن حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی عنوان کرد: خطه آذربایجان در گذشته علمای بزرگی را تربیت و به دنیای اسلام معرفی کرده است، در عصر امروز هم این ظرفیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد که علامه طباطبایی های دیگری تربیت و معرفی شوند.

وی تاکید کرد: امروز تمام نهادهای این نظام در کشور و آذربایجان شرقی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و ... نیازمند حضور طلاب هستند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اخباری که از خطه آذربایجان شرقی از زمان حضور حضرتعالی به گوش ما رسیده، امیدبخش است.

ارسال نظرات