خبرهای داغ:
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر داد:
محمدی عنوان کرد: تبدیل علم تولید شده، انبوه ثروت و ایجاد تحرک اقتصادی باشد ما در تولید علم در قله قرار داریم اما در بحث تولید ثروت در رتبه ۱۸ جهانی قرار داریم و باید در این زمینه بسیار تلاش کنیم
کد خبر: ۸۹۷۶۹۷۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش جایگاه رفیعی در کشور دارد. پایه تولید علم در آموزش و پرورش شکل می گیرد و در تعالی رشد دانش آموزان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
وی گفت: یکی ار نکات مهم، توجه دو سویه بین معلم و متعلم است یعنی دانش آموز جرات اظهار عقیده و بحث در کلاس را داشته باشد و کرامت انسانی وی پرورش یابد.
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته دوم که می توان به آن اشاره کرد توجه و کشف استعدادهای درخشان است که می توانند در آینده کشور تحولاتی ایجاد کنند و از آنها به عنوان اولویتی در آموزش و پرورش استفاده نماییم.
محمدی اضافه کرد: نکته سوم مهارت آموزی به دانش آموز است‌ طوری که آثار آن در ذهن دانش آموز همیشه ماندگار بوده و در تمام عرصه های اجتماعی و فردی بتواند از آنها استفاده کند.
وی ادامه داد: نکته بعدی تبدیل این علم تولید شده، انبوه ثروت و ایجاد تحرک اقتصادی باشد. ما در تولید علم در قله قرار داریم اما در بحث تولید ثروت در رتبه ۱۸ جهانی قرار داریم و باید در این زمینه بسیار تلاش کنیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس سورای اسلامی یادآور شد: حضور خیرین در عرصه های مختلف آموزش و پرورش بسیار چشمگیر است اما باید در این حوزه دیدگاهمان را کمی به سمت توجه به مسائل نرم افزاری در کنار مسائل سخت افزاری معطوف نماییم.
محمدی خاطرنشان کرد: امروز کاروان ترقی و توسعه به سمتی حرکت می کند که اگر کمی غفلت کنیم از این کاروان جدا می شویم. ما باید بهره گیری از فضاهای مجازی را مورد توجه دقیق قرار دهیم.
وی مطرح کرد: آموزش و پرورش باید روز آمد باشد و مهارت آموزی را سرلوحه امور خود قرار دهد و از این مهارت ها برای ایجاد حوزه های اقتصادی استفاده کند.
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: یکی از کانون های امید در جامعه، آموزش و پرورش است. در جلسات کمیسیون تلفیق و مذاکرات دولت و مجلس این موضوع ذکر شده که ایجاد اعتبار آموزش و پرورش به استان ها واگذار می شود که این امر به معنای تمرکز مشکلات در خود استان ها می باشد در همین مسیر تمام تلاش ما بر این است آنچه که در استان برای آموزش و پرورش تقاضا کرده اند را با کمک دولت تا حدودی رفع نماییم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها