مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:

خروج از برجام بیشتر یک تهدید سیاسی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تهدید آمریکا به خروج از برجام بیشتر یک تهدید سیاسی به نظر می‌رسد تا راهبرد عملی و اجرایی، به این دلیل که دولت ترامپ از امتیازهای به دست آمده برجام مطلع است .
کد خبر: ۸۹۷۶۹۸۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج عابدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس درباره اظهارات اخیر ترامپ اظهار داشت: باید این نکته را مد نظر داشت که آمریکای ترامپ هیچ تفاوت راهبردی با آمریکای اوباما ندارد. تفاوت این دو صرفا در روش رسیدن به هدف است. همانطور که آمریکای اوباما تحریم‌های ده ساله ISA را تمدید کرد که رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از آن به «نقض صریح برجام» اشاره کرد، اکنون ترامپ هم همان مسیر را با تحریم‌های دیگری طی می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع هدف اصلی آمریکا از تهدید به خروج از برجام، وادار کردن ایران به پذیرش تحمیلات بیشتر و استفاده از این ابزار برای کنترل و جهت‌دهی رفتار ایران است. متاسفانه با اجرای قوانین FATF و... از سوی دولت شاهد چراغ سبزهایی بودیم که منجر به طمع بیشتر آمریکا از امتیازگیری در قِبَل برجام شده است و تقریبا هیچ واکنش جدی از مسئولان در قبال تخطی‌های انجام‌شده از سوی آمریکا ندیده‌ایم و در صورت واکنش نشان ندادن ایران به این موضوع، باید شاهد تهدید دوباره آمریکا به خروج از برجام و تکرار امتیاز‌گیری باشیم.

عابدی خاطرنشان کرد: تهدید آمریکا به خروج از برجام بیشتر یک تهدید سیاسی به نظر می‌رسد تا راهبرد عملی و اجرایی، به این دلیل که دولت ترامپ از امتیازهای بدست آمده برای آمریکا با برجام مطلع است و نمی‌خواهد آن‌ها را از دست بدهد، که بازرسی‌های سرزده یکی از نمونه‌های آن است زیرا دولت ترامپ اعلام کرده مشتاق به گسترش حوزه‌های این بازرسی‌ها به سایر حوزه‌هاست.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تنها راه موجود برای کشور در شرایط فعلی را برنامه‌ریزی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد عنوان کرد و افزود: تجربه دوساله برجام نشان داد که کلید اقتصاد ایران در دست دولت‌های منفعت‌طلب غربی نیست، متاسفانه رفتار و اظهارات مسئولین نشان می‌دهد که دولت قصد پذیرش واقعیات را نداشته و کماکان به دنبال توجیه شرایط کنونی و ایجاد راه فرار برای خود و نه اتخاذ راه حل برای مشکلات کشور است.

این فعال دانشجویی یادآورشد: رفتار دولتمردان ایران پیام خطرناکی را به سیاستمداران آمریکا ارسال می‌کند و آن اینکه دولت مستقر در ایران حیات خود را وابسته به برجام می‌بیند و حاضر است برای زنده ماندن آن هر امتیازی بدهد. در واقع اجرای سیاست «ادامه برجام به هر قیمت»، مجوزی به آمریکا برای اجرای هر اقدامی است. بهتر است دولت واقعیات موجود از جمله بدعهدی آمریکا در پایبندی به برجام را پذیرفته و به حل مشکلات اصلی کشور از جمله موضوعات اقتصادی بپردازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار