همزمان با سالروز صدور نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی
نشست تبیین و تحلیل کتاب "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" با حضور پژوهشگران، نویسنده اثر و نخبگان سیاسی، فرهنگی و بین المللی در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۲۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی-هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان ؛ در این نشست تبیین وتحلیلی که باحضور استاد عبدالحسین خسروپناه نویسنده اثر "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" و جمعی از پژوهشگران با عنوان "اندیشه ولایت" برگزار می شود به بررسی و تشریح ابعاد و دیدگاه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رهبر معظم انقلاب پرداخته می شود.

تبیین و تشریح بخش اقتصادی این منظومه فکری که براساس دغدغه های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی، مبانی و کلیت نظام اقتصادی، رفاه و امنیت اقتصادی گردآوری شده است از جمله اهداف این نشست می باشد.

رویکرد ویژه مقام معظم رهبری در تعریف، اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی و سیاسی، راهبردهای مقابله با دشمن درتهاجم فرهنگی و حفظ هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی از مهمترین اصولی است که بخش فرهنگی این اثر بر محوریت آن شکل گرفته است و بررسی آن ضرورت دارد.

اندیشه های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در زمینه های مبانی، اصول راهبردی و اهداف نظام سیاسی بویژه در زمینه برجام و دیپلماسی های بین المللی رویکرد تحقیق و نگارش بخش اقتصادی "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" بوده است که در این نشست توسط کارشناسان این حوزه به تشریح و تبیین آن پرداخته می شود.

اثر بی نظیر "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" در دو جلد و چهار بخش مشتمل بر نظام‌های‌بینشی و نگرشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام و براساس اندیشه ها و نظریه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست تدوین و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

 

نشست تبیین و تحلیل کتاب "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" همزمان با صدور نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی با حضور دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، دکتر حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محمودصلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر عباس چاردولی و مهندس جعفر درونه رئیس اسبق سازمان آموزش و پرورش تهران برگزار می شود.

این نشست تخصصی دوشنبه 2 بهمن ماه از ساعت 14 و سی دقیقه در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، نگارخانه شماره­ یک فرهنگسرای گلستان برگزار می شود .

 

ارسال نظرات