خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد:

968 بیمار مبتلا به ام اس در استان قزوین

مهرام عنوان کرد: بیمار هموفیلی و خونریزی دهنده، تعداد 968 مبتلا به بیماری ام اس و 59 بیمار فنیل کتونوری نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند
کد خبر: ۸۹۷۷۰۵۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قزوین منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نشستی که با فاطمه هاشمی رییس بنیاد بیماری های خاص کشور برگزار شد ضمن قدردانی از کمک های بنیاد بیماری های خاص بیان کرد: کمک های بنیاد بیماری های خاص به ویژه اهدای دستگاه شتاب دهنده به مرکز رادیوتراپی کمک شایانی به رفع مشکلات این بیماران داشته و روند خدمات رسانی مجموعه درمان را تسریع بخشیده است. و تشکر از بازدید هاشمی
وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماران خاص در استان گفت: مجموع بیماران دیالیز دایم استان قزوین 456 نفر بوده و تعداد تخت دیالیز فعال 84 تخت و شاخص بیمار به تخت فعال 4/5 است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تعداد دستگاه های رزرو 11 دستگاه، تعداد دستگاه با کارکرد بیش از 30 هزار ساعت 24 دستگاه و تعداد پرستاران نیز 60 نفر می باشد.
مهرام افزود: تعداد 109 بیمار تالاسمی در مرکز آموزشی - درمانی قدس، تحت درمان هستند که 51 نفر مرد و 58 نفر زن هستند.
وی در خصوص بیماری های دیگر اضافه کرد: 70 بیمار هموفیلی و خونریزی دهنده، تعداد 968 مبتلا به بیماری ام اس و 59 بیمار فنیل کتونوری نیز تحت درمان هستند.
در پایان این نشست فاطمه هاشمی، رییس بنیاد بیماری های خاص، در بازدید از بخش های شیمی درمانی مراکز آموزشی - درمانی قدس و ولایت قزوین، ضمن عیادت از بیماران بستری در این بخش ها، با آنان به گفتگو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها