خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: همه شهدا ولی‌نعمتان و تاج سر ما هستند و فرقی ندارد که ایرانی، افغانی، پاکستانی و عراقی باشد.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۹۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین یادواره شهدای مدافع حرم افغانستانی، با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر(ع) برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قزوین شهدایی همچون رجایی، بابایی و لشگری دارد، گفت: این افتخار استان است که چنین شهیدانی دارد، مردم ما باید از این نعمت‌ها بهره بگیرند و از سیره آنها الگوبرداری کنند.
وی با بیان اینکه همه شهدا ولی‌نعمتان و تاج سر ما هستند و فرقی ندارد که ایرانی، افغانی، پاکستانی و عراقی باشد، گفت: شهیدان خود را فدای اسلام کردند به همین دلیل همه آنها برای ما عزیز هستند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند و اهل‌بیت(ع) عاشق شهیدان بوده که به آنها چنین مقامی عطا کرده به همین دلیل همه ما به شهدا احترام ویژه‌ای قایل هستیم و آنها را دوست داریم.
ماندگاری گفت: اگر کسی به شهدای افغانی نگاه غیراسلامی کند و آنها را مورد تحقیر قرار دارد مورد غضب خداوند است به همین دلیل هیچ کس نباید چنین نگاهی داشته باشد.
وی گفت: اگر شهدای مدافع حرم در برابر تکفیری‌ها نمی‌ایستادند امروز باید در کرمانشاه با آنها مبارزه می‌کردیم، به برکت خون شهیدان است که امروز ما در آرامش و امنیت به سر می‌بریم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: امنیت نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است و همه قشرهای مختلف مردم باید قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنها باشند و راه‌شان را ادامه دهند.
ماندگاری با اشاره به پیام‌های شهدا گفت: اهل شکرگزاری، صبر، تلاش، عبادت، جهاد، رکوع، تواضع و بردبار بودن و همت در احیای امربه معروف و نهی ازمنکر از مهمترین این پیام‌هاست و باید در عمل به آنها کوشا باشیم.
وی گفت: خداوند همه خانواده‌های شهدا را دوست دارد چون فرزندی را تربیت کردند که در احیای ارزش‌های دین اسلام نقش بسزایی ایفا کرده است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) از ارزش‌های الهی دفاع کردند، افزود: همه مسلمانان بایستی به تاسی ائمه‌اطهار(ع) از قرآن، ولایت‌فقیه و ارزش‌های اسلامی حراست کنند و برابر دشمنان بایستند تا انقلاب اسلامی را تحویل صاحب اصلی امام زمان(عج) بدهند.
در این جلسه مسوولان حاضر از خانواده‌های شهدای افغانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل کردند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها